Zöldteában sült csirkecomb kesudióval, újhagymával



Van amikor az ember lánya egy hirtelen ötlettől vezérelve próbál ki teljesen lehetetlennek tűnő kombinációkat. így járt ma nálunk két pipi comb, amikor vesztükre zöld teát kortyolgottam. Hozzáteszem, a zöld tea nem csak italként történő felhasználása egyre többet motoszkál a fejemben. Egyszer korábban olvastam még egy receptet Kaldenekker Gy-től, mikor is wokban, zöld tea levélen füstölt meg talán csirkemellet. Ezt nagyon szeretném majd egyszer kipróbálni és biztosan készül majd zöld teával valami finom desszert is, előbb-utóbb. De most a megpirított csirkecombok kaptak egy bögrényit a fincsi teából (hajrá umami!).

2 egész csirkecomb
2.5 dl erős zöldtea
kevés olivaolaj
1 gerezd fokhagyma

10 dkg kesudió
2 csomag újhagyma
1 chili paprika

A combokat megtisztítottam, sóztam, majd nagyon kevés olivaolajon hirtelen megpirítottam. Aztán egy jénai tálba beleszeltem egy gerezd fokhagymát, rátettem a csirkét szaftostól és ráöntöttem egy jó bögrényi zöldteát. A húst lefedve 170 C-on puhára sütöttem, majd még tíz percig fedél nélkül pirítottam. Eközben egy serpenyőben zsiradék nélkül megpirítottam, majd félretettem. Az újhagymának csak a fehér részét és a zsenge zöld részét használtam fel. Tisztítás után a hagymákat kb. 5 cm-s darabokra vágtam, majd a darabokat hosszában kettévágtam. Egy evőkanálnyi olivaolajon kevés sóval fonnyasztottam, majd hozzákevertem a kesudiót és a megsült hús szaftjából egy kisebb evőkanálnyit. Pár perc alatt összeforraltam, majd csirkecombokra öntöttem. Megszórtam néhány karika friss chilivel és fokhagymás jázminrizst adtam mellé.

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Lila Füge írta...

ez nagyon jól hangzik! mennyire volt erős/érezhető a zöld tea íze? én tegnap zölt teás kekszet sütöttem, este megírom, felteszem. a zölt teával füstölés nálam is rég óta szerepel a tervek között...

Lilahangya írta...

Nem volt brutalis, de szerintem nem is lett volna jo, ha zold izt erzek a csirke helyett. Inkabb csak az a van egy kis extra ize volt.

Névtelen írta...

Ezt ki kell próbálnom :) Nagyon tetszik :)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya