Spagetti cukkinipesztóval és pirított gombával



Egy hosszúhétvége a szüleimnél felér egy túlélőtúrával. Túlélni a folyamatos evést, henyélést, alvást. Nem mondom jól is tud esni, de a második nap végén már pihegve jajdulunk fel néha "Már megint eszünk?" Volt mindenféle földi jó: birkapörkölt, almával, hagymával sült pipicomb, rakottkel, fahéjas-karamelles kuglóf no meg a torták. Leírni is elég, nemhogy végigenni :-).
Emiatt ma husit még mutatóban sem főztem, lett viszont finom cukkinipeszto, mindenféle zöld fűszerekkel (bazsalikommal, szurokfűvel, snidlinggel), jó sok fokhagymával és mandulával. A kész mártás egy része spagettin landolt pirított barnacsiperkével és shitakeval. A másik fele pedig valamilyen husihoz lesz majd jó párosítás.

Cukkinipesztó:
2 kisebb. kb két ujjnyi vastag cukkini
4 gerezd fokhagyma
1 marék mandulabél
3-4 ág szurokfű
1 ek metélt snidling
2 ek metélt bazsalikom
1 dl extra szűz olivaolaj


A cukkinit meghámoztam, felkockáztam, majd a robotgép poharába tettem. Hozzáadtam a durvára aprított fokhagymát, a zöldfűszereket és az enyhén megpirított mandulabelet. Olivaolajjal együtt pépesre turmixoltam, majd sóval ízesítettem.

A spagettihez vastagabb szeletekre vágtam 10 dkg shitake gombát és 10 dkg barnacsiperkét, majd minimális olajon megpirítottam. Hozzáadtam 3 evőkanálnyi cukkinipesztot és a frissen kifőtt spagettivel összeforgattam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya