Kacsamáj borsós, mustármagos mártással



A múlt hétvégi hízott kacsa velejárója volt egy szép kacsamáj is, ami ma került az asztalunkra kakukkfűvel, magvas mustárral és borsóval kísérve. Nem voltam egyáltalán biztos benne, hogy lánykám megeszi-e, a májjal nem igazán barátnők. A köretként mellé adott serpentini tészta viszont komoly lelki támogatást adott a máj megkóstolására és behabzsolására... és még a borsók is elfogytak, úgy-ahogy :-).

Egy hízott kacsa mája
2-3 ek kukoricaliszt
3 ek vaj
20 dkg zsenge zöldborsó
fél fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
0.5 dl száraz fehérbor
2 dl húsleves
1 ek friss kakukkfű
1 tk magvas dijoni mustár
2 ek tejszín


A májat egy centi széles szeletekre vágtam, kukoricalisztben megforgattam, kevés vajon mindkét oldalon hirtelen pirosra sütöttem, majd félretettem. A fél fej hagymát és a két gerezd fokhagymát vékony szeletekre vágtam. A májnál használt zsiradékon megpirítottam őket, ügyelve, hogy a fokhagyma ne égjen meg. Hozzáadtam a zöldborsót, pár percig pároltam, majd felöntöttem a húslevessel és a fehérborral. Az alkohol kiforralása után belekevertem a magvas mustárt, majd sóval, kakukkfűvel ízesítettem. A levét kb. a harmadára szotyogtattam, végül 2 evőkanál tejszínnel lágyítottam az ízeket.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya