Fél kiló PurPur kenyér vagy egy kanálnyi padlizsán?



Alcím az is lehetne, hogy akkor tényleg érdemes-e mindig a legdrágábbat megvenni? Dolce Vita posztjára lehetne ellenpélda ez a termék, amit az egyik hiperszuper pékségében fedeztünk fel. Merthogy azért ennek az egésznek - a jó minőséget, az értékeset meg kell fizetni - nem ritkán vannak csúnya buktatói is (ld. bio- és ökotermékek hihetetlen árrése vagy a "tényleg mindig a drágább a jobb?" kérdés). De lássuk a kenyeret:

Csinos kenyérke, csinos csomagolás, fél kg, közel 400 ft. Részletes magyarázat, miért is jó nekem, illetve az egészségemnek, ha megveszem. Vigyázok az egészségünkre, így még azt is mondhatnám, lám-lám, egy új, tök jó termék a piacon, próbáljuk ki...

DE! ...
Jó pár évet töltöttem búza minőség kutatással és részlegesen régi fajták kutatásával, így abszolút szemet szúrt az alábbi leírás, amit én előszőr a termék zacskóján olvastam, aztán teljes egészében megtaláltam itt is:

"A PurPur egy, a génbankokban felkutatott és újratermesztett ősbúza, amely kiváló élettani hatásai miatt lehet napjaink egyik jelentős eredménye az élelmiszeripar területén.A PurPur búzaszemek 10-szer annyi Anthocyane-t tartalmaznak, mint a hagyományos búzaszemek.Az Anthcyane jelentős mértékeben megköti a jelen kor szennyezett környezete és a helytelen táplálkozás miatt szervezetünkben felhalmozódott szabadgyököket, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a daganatos betegségek kialakulásához, valamint gyorsítják a sejtek öregedését. Így tehát a PurPur búzából készült termékek fogyasztása hozzájárulhat az egészséges életvitelhez.

A ritka és kevesek által ismert PuPur búzából előállított liszt más ízében, tartalmában és hatásában a hagyományos lisztekhez képest. A PurPur búza bíbor színezete tipikus külsőt kölcsönöz a kenyérnek, és adja egyben a nevét. A PurPur kenyeret PurPur teljekiőrlésű lisztből és rozsból állítják elő. Magas értékű összetevői, mint pl. ballasztanyagok és anthocianok amiket a PurPur búzaszem külső rétege tartalmaz, belekerülnek a PurPur kenyérbe is. Ez megmutatkozik erős, ropogós héjában zaftos bélzetében és hosszú frissességében."

Némi nyomozás után kiderült az Index egyik forumáról, hogy több pékség, ill. látványpékség is forgalmazza úgy nyár óta legalább, mi eddig nem láttuk. A PurPur márkanév, ha jól láttam egy osztrák céghez tartozik.
Nem sok problémám van az egésszel, csak utálom, ha kihasználva az egészséges élet- és ételmódba vetett hitem, át akarnak verni, mégpedig elég csúnyán. Csak egy-két dolog, ami eszembe jutott:

1. Csak annyira ősbúza ez, mint a többi, a búzafajták között viszonylag kisebb százalékban, de ma is előfordulnak úgynevezett bíbor szeműek, amelyeknél a maghéj, a megszokott "búzaszínű" helyett ilyen (forrás itt):A különbség valóban látványos, de csak a teljes kiörlésű termékeknél látható, ha látható, ui. a színanyagot a maghéj tartalmazza. Egyébként kék szemű is előfordulnak. De térjünk vissza a bíborszeműekhez. Jelenleg is termesztik pl. Új Zélandon és Észak-Amerikában is jó néhány köztermesztésben álló fajta található. Gondolom (nem tudom pontosan) Európában is elő-előfordult már korábban is. Itthon ugyancsak voltak ilyen búzákra vonatkozó szelekciós kísérletek. Maga a szemszín meghatározása pedig egy egyszerű méréssel számszerűsíthető is, tehát nem kell a csak a szemünkre hagyatkozni.

2. A PurPur búzának a csoda mivolta a leírás szerint ezeknek az antociánoknak tudható be. Ezekről a növényi festékanyagokról és hatásukról egy nagyon jó leírást is találtam, ajánlom mindenki figyelmébe. A hatásuk, semmi kétség roppant előnyös (antioxidáns hatás, gyulladáscsökkentő, antiallergén, antibakteriális stb.). Ezt nem is vitatom. Csak pár mondatot emelnék ki hol fordulnak elő:

Az antocianidinek és antociánok a bogyós gyümölcsök (bodza, szeder, meggy, szõlõ, cseresznye, szilva), a padlizsán, a vörös káposzta, a retek, a cékla kékes-vöröses színét eredményezik. A kékszõlõ levében a delfinidin, a cianidin, a petunidin, a peonin és a malvinidin acetil- és kumarilglikozidjai mutathatók ki. Az antocianidinek különbözõ fémionokkal (vas, magnézium) komplexet alkotva virágok szirmában is elõfordulnak, . A gyümölcsök antocianidin- és antocián-tartalma az érés elõrehaladásával fokozódik. Az antocianidinek gabonafélékben, gyökér- és levélzöldségekben is megtalálhatók, de legfõbb forrásuknak a gyümölcsfélék tekinthetõk. Alma- és körtefélékben, valamint csonthéjasokban elsõsorban a héjban halmozódnak fel. Lágy húsú gyümölcsökben (berkenye, meggy) az egész termésben megtalálhatók. A zöldségek közül említésre méltó forrás a vörösbab, a vörös káposzta, a retek, a lila hagyma és a rebarbara.

3. Még néhány adat, hogy is állunk antocián ügyileg néhány zöldségben, gyümölcsben?
100 g teljes kiörlésű bíbor szemű búzaliszt antocián tartalma durván 0.010 g. Ugyanakkor 100 g szederben 0.115 g, feketeribizliben 0.130 - 0.400 g, cseresznyében 0.350 - 0.450 g van. No meg ott a vöröskáposzta (0.040 g/100g), vagy a padlizsán (0.750 g/100g), a cékla, a bodza (erre nem találtam adatot) és sorolhatnám. Ja és a lilahagyma, aminek nagyjából annyi az antocián tartalma, mint a bíbor szemű búzának.

4. Akkor már csak egy kis matekozás van hátra! Sajnos nem néztem meg, hogy hány százalék bíbor szemű búzából is készül ez a kenyér, annyi biztos, hogy rozsliszt is van benne. Elég valószínűnek tartom, hogy a rozs van túlsúlyban. De tételezzünk fel 100% Purpur lisztet az egyszerűség kedvéért. Egy fél kg-os kenyérhez nagyjából 300-350 g lisztre van szükség. Ennyi lisztben tehát kb. 0.035 g "csodaszer" van, mindez 400 ft-ért. Az aktuális piaci árakat tekintve ugye nem kerül 35 dkg lilahagyma, 10 dkg vörös káposzta vagy 4 grammnyi padlizsán 400 ft-ba?

Tanulság? Nem nagyon van... csak rossz érzés, mert néha sajna a cimkeolvasás sem elég.

Hasonló alapanyagokból

41 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Maradok a padlizsánnál. Meg a zakuszkánál!

Fűszeres Eszter írta...

Már a kutatók éjszakáján is nagyon sajnáltam, hogy nem tudtam elmenni Martonvásárra, de most mégjobban!
Még szerencse, hogy van aki ért a dolgokhoz, és nem sajnálja az időt ezt le is írni. Ma is tanultam valamit.

Névtelen írta...

Amikor felfedeztem ezt a PurPur kenyeret, én is kíváncsi lettem rá, elvettem egy szórólapot és otthon megnéztem. Hát éredekes volt... Persze én ilyen érvekkel nem tudtam alátámasztani, mivel nem ez a szakmám, de úgy éreztem, olyen nincs, hogy az ember CSODÁT vegyen (ennyi) pénzért - akár minden nap!
Azért a kíváncsiság csak dolgozott, vettem egy PurPur péksütit - talán valami müzli szelet a neve. Édes volt, a tetején díszítő cukor (biztosan az is nagggyon egészséges), és töpörtyű ízű. Amúgy valami jellegzetes ízt vártam - monjuk mint a tönköly - de semmi. Vagy a töpörtyű lenne az? Azóta se értem. (Amúgy szeretem a töpörtyűs pogácsát, de cukorral sose szórom a tetejét:)
Egy éve sütök kenyeret, az elején még becsúszott néha egy-egy kornspitz, de most már az se. Maradok a sajátomnál.

Névtelen írta...

köszönöm szépen ezt az írást, sokat tanultam belőle, és tovább erősítette bennem, hogy jó lesz nekem az a kenyér amit én sütök magamnak!
én ugyan még nem találkoztam ezzel a kenyérrel, de olyat már olvastam kenyér zacskóján, hogy valami föld energiapont felé épített pékségben készítették nekem, és ettől ilyen meg olyan, sajnálom már, hogy nem őriztem meg a címkét (párom vette valahol).

Névtelen írta...

Ez egy nagyon érdekes írás! Jó, hogy vetted hozzá a fáradtságot és áttanulmányoztad az egészet.
Mondjuk én alapból nem igazán hiszek az ilyen csodatévő bigyókban, manapság már mindenhez kreálnak egy háttérkutatást is gyorsan.
De sajnos bizonyos élethelyzetekben az emberek belekapaszkodnak az ilyen lehetőségekbe és tényleg várják a csodát. És nem látják, hogy csak a pénzüket vesztik el...

Lilahangya írta...

Gabojsza, ilyen fincsi padlizsankrem utan nem vagyok meglepodve!

Eszter, azt gondolom hasonlo nyilt nap lesz meg az intezetben, majd szolok is!

Florentine, egyebkent volt valami mas szine a biborszemutol? Vagy mindent elnyomott a rozsliszt (esetleg etelfestek)?

chilii, azt hiszem mi is maradunk a sajatnal es a kiprobalt recepteknel.

Agi, koszonom. Sajna, nagyon sok altudomanyoskodas kering a mediaban. Eleg egy grafikon, egy kemcso vagy egy centrifuga foto es az emberek mar meg vannak gyozodve rola, hogy akkor ez ugy is van...

Névtelen írta...

Hát én akkor meresztettem a szemem nagyon, de nem láttam semmi extra színt. Az ételfestéket csak nem merik! Vagy bármit?
Ha jól emlékszem, én is böngésztem a szórólapon, hogy akkor most az arányokkal hogy is állunk, mennyi ebben a csodagabona, de nem találtam adatot.

Sütis néne írta...

hm., lassan ott tartunk, hogy amire ráírják, hogy bio, meg milyen egészséges, stb..., plusz még drágább is az átlagnál, azt tutira megvetetik a jónéppel, attól függetlenül, hogy mennyi igazság van a leírtakban.ez egy szempontból jó, mert látszik hogy kezdünk jobban odafigyelni arra mit eszünk, másrészről szomorú, hogy ezt sokan kihasználják-nem a jó értelemben...

Névtelen írta...

Amikor vki rákérdezett az index konyhaasztalon, én különösebb kutatómunka nélkül azonnal ugrottam az "anthocyane"-ra... De most már legalább a részleteket is tudom. Köszi, te kis okostojás :)

Daniella írta...

Ez nagyon jó volt!

Névtelen írta...

Tiszta krimi, csak ez a mi bőrünkre megy. Köszönöm én is a komoly cikket.

Névtelen írta...

Szia Lilahangya!

Ne haragudj, nem találtam az email címed, ezért írok ide. Olvastam, hogy gabonakutatással foglalkoztál. Talán tudnál nekem segíteni. Engem a régi magyar gyümölcsfajták érdekelnek nagyon, de sajnos nem sok anyagot találok róluk. Szeretnék néhányat telepíteni is, de nem tudom, honnan szerzhetnék róluk több infót, illetve szaporítóanyagot. Nem ismersz esetleg valakit, akivel felvehetném a kapcsolatot ezügyben? Nagyon hálás lennék, ha tudnál segíteni. Ideírom a címemet, de ha lehet, töröld ezt a kommentet, ha elolvastad, hiszen nem is illik a témához. Köszi: Zita zita kukac si pont hu

Névtelen írta...

Mármint: zita kukac si pont hu

Névtelen írta...

Helló!
Most vettem ilyen Purpur kenyeret, nem a ráírt szövegben ígért egészségügyi hatások miatt (azt úgysem veszem be), hanem mert szeretek különböző gabonákat kipróbálni. Szóval, ez egy nagyon finom kenyér, főleg valószínűleg hozzáadott magvak miatt. Ilyet azért nem süt az ember magának otthon.
Rászokni viszont nyílván nem fogok, ahhoz túl drága. Vizsont a leveshez inkább ezt eszem, nem a lilahagymát ;-).

Lilahangya írta...

En nem kostoltam ugyan, de ha csak a magvacskaktol finomabb, egy igazi kornspitz buci is helyettesitheti. Az sem tucataron fut, de nyilvan olcsobb! Levese valogatja, parom a bableves tetejere tejf0lhoz igen joizuen szeli a lilahagymat :-)

Névtelen írta...

Nagyon finom, és sokáig friss volt, az ára ugyan drága volt, de minőségi termék, most még! Azt azért nem felejthetjük el, hogy a ribizlit csak meg kell mosnunk, a kenyeret pedig el kell készíteni (pékség kell hozzá, hajnalba kelő emberekkel, szombaton vasárnap és ünnepnapokon is dolgoznak). Költséges kemencék, dagasztógépek, stb., áram, gáz. A nyersanyag ára is az egekben van! Szállításhoz a HACCP rendszernek és az ÁNTSZ-nek megfelelő autók. Vállalkozói adó, munkabér, stb.
Nem vagyok senkinek sem a védőszentje, de a minőséget ismerjük el, mert nem sokára a kenyerünket is Kínában fogják sütni, és vissza sírhatjuk majd a saját minőségi termékeinket is.

A gulyásleveshez pedig inkább kenyeret eszem, mint gyümölcsöt. Mi a drágább a Suzuki, vagy a Volvo? Melyik a minőségibb? Nem mindegy, hogy kovász nélküli multicéges kenyeret eszem, vagy egy drágább alapanyagú, minőségi kenyeret. Bár ízlések és pofonok, mindent meg lehet cáfolni.

Lilahangya írta...

Kedves Nevtelen, tokletesen igazad van, a minoseget valoban meg kell fizetni es azzal sincs semmi bajom, hogy a minosegi ketkezi munkaert melyebben nyuljunk a zsebunkbe! Na de ennyivel melyebben es teszed ezt ezek szerint minden nap, hiszen napi fogyasztasu termekrol van szo? Igazad van, hogy Volvo es nem Suzuki, de ez a kenyer nem egy 'Volvo-kenyer'. A belzete nem az antocianoktol laza, a heja nem ettol ropogos es az eltarthatosaga nem ettol hosszu. Ugyanezzel a recepturaval es technologiaval valodi kezimunkaval, valodi rozsbol, jo minosegu buzalisztbol a PurPur felar es korites nelkul is kapsz igenis jo minosegu kenyeret. Szamomra az a felhaborito, hogy kivalo kenyerminoseg 'nyakaba' varrva, agyament extra arert akarnak eladni olyan minor osszetevot, amit egeszseges taplalkozassal szines gyumolcsokbol, zoldsegekbol toredekarert megkaphatunk. Termeszetesen egy jo gulyashoz stb. mi is kenyeret eszunk, JO kenyeret... tobbnyire olyat, ami itthon keszul, sajat kezierovel dagasztva, jo minosegu alapanyagbol.

Névtelen írta...

Érdekes cikk valóban, tényleg mindennek utánanézett az író de szerintem alapvető tévedésben van. Valóban a mai világban mindent lehet feketén és fehéren is látni, én mindenesetre folytatnám azt a matekozást. Nem tudom ki hogy van vele, de szerintem egy ember megeszik kb. 20 dkg kenyeret naponta, ez nem is olyan sok és ha jól számolom ez ~5g antociánt jelent per év. Most az lenne a következő feladat, hogy megkérdezzünk mondjuk 100 embert, hogy hányan esznek meg évente 7 kg szedret, 5 kg feketeribizlit, vagy akár 1 kg padlizsánt és persze ne felejtsük el a 75 kg lilahagymát se sőt felőlem rákérdezhetünk a rebarbarára és a berkenyére is. Egyszóval ne felejtsük el, hogy mindennapi táplálékforrásról beszélünk és nem egy antocián tablettáról. Én mindenesetre maradok a kenyérnél, ki is rúgna a barátnőm ha ennyit hagymáznék. Persze az sem igaz, hogy a 0,035 g "csodaszer” kerül 400 Ft-ba, hanem a fél kg pur-pur kenyér, és még egyszer a fél kg minőségi, ízletes, sokáig friss, ropogós, tökmagos, diós, teljekiőrlésű kenyér, ami mindemellett egészséges is, ezt legalább egyikünk sem vitatja. Ajánlom kóstolja meg a cikkíró (amit én biztos megtettem volna, mielőtt kiadok egy ilyen írást), ezt a kenyeret és megérti miről beszélek, utána szerintem kifizetne még többet is mint 400 Ft.

Lilahangya írta...

Kedves Nevtelen!

Nem igazan akarok en vitatkozni es palcat torni a pur-pur kenyer felett. Azt sem vitatom, hogy finom! De azert ugye azt magad is belatod, hogy 800 ft-os kg-kenti kenyerar enyhen szolva nem megfizetheto napi szinten? Illetve akinek igen, oruljon neki es tenyleg nyugodtan vasaroljon ilyen kenyeret. Valoban nm kostoltam, marhato volt, hogy valaki a rovasomra irja. DE! Egy percig soha nem vitattam, hogy finom. Merthogy nem ez volt a kerdes. Te magad azt irod 'ízletes, sokáig friss, ropogós, tökmagos, diós, teljekiőrlésű kenyér, ami mindemellett egészséges is'. Igen, finom lehet, de nem az antociantol, nem a bibor szemu buzatol es nem ettol tartosabb,ropogosabb... Innentol kezdve pedig ennek az arnak a feleert talalsz mar a peksegekben hasonlo minosegu kenyeret! Ami pedig a matekozast illeti, ugy erzem nincs igazad. Ugyanis, ha 5 g antociant kell mondjuk megennem egy evben, akkor azt tobbszorosen tudom fedezni a felsorolt zoldsegek, gyumolcsok palettajabol. Mert ugye kedves Nevtelen Te sem csak szedret, vagy csak lilahagymat fogyasztasz gyumolcs ill. zoldseg gyanant! Mellesleg padlizsanbol, cseresznyebol, szederbol(!) 'tisztan' mi valoban megesszuk egy ev alatt az 'eloirt' mennyiseget. Viszont nem fogy naponta 20 dkg kenyer fejenkent. Valoban nem szeretnek megbantani senkit sem, tudjuk, izlesek es pofonok, es senkit nem szeretnek visszatartani e termek vasarlasatol sem. En nem fogom megvenni, elhiszem, hogy finom, hogy ropogos es friss is marad, de ne akarjak ezt nekem az antocian zaszlaja alatt eladni!

Névtelen írta...

Üdv, szerintem neked üldözési mániád van, nem értetted meg az utolsó hozzászólásokat, nem a szöveg miatt kerül ez a kenyér ennyibe és nem is az antoizé miatt, hanem mert ez egy prémium termék, még mielőtt megkóstolnád, vegyél azért egy minőségi rozskenyeret mondjuk úgy 200-250 Ft-ért vagy egy minőségi magvas rozskenyeret 250-300 Ft-ért kóstold meg azokat is meg ezt is és eldöntheted, hogy kifizetsz-e 1,5-2 szeres árat egy 3x jobb kenyérért és ne adj isten +100 Ft-ot áldoz arra, hogy igazán élvezd azt amit megeszel. Egyébként én sem kóstoltam még csak hallottam róla több ismerősömtől és boltostól. Nem tudom mi bajod van azokkal, akik hajlandóak megfizetni a minőséget, itt már rég nem az antoizéről van szó, csak a te fejedben van ez, ahol én láttam ott nincs is erről semmi információ, semmi zacskó vagy szórólap csak a kenyér magában egy lila állványon mégis rengetegen veszik az eladó szerint. Nem tudom hol élsz, hogy a 400 Ft-ot agyament extra árnak tartod egy minőségi félkilós sütőipari terméknek, az a baj, hogy az emberek fejében még mindig az van hogy 1 kg kenyér 100 Ft és ezt sajnos mesterségesen tartják ilyen alacsony áron de ez legyen a sütőüzemek baja de ha olyan nyereséggel tudnának dolgozni a pékségek mint mondjuk a milka csokoládégyár ahol simán megveszel egy tábla csokit 400 Ft-ért akkor minden hagyományos kenyér a duplájába kerülne. Nincs baj ezzel a kenyérrel csupán annyi hogy a normál piaci áron árulják és ehhez bevetik ezt az egészséges dumát, én azt mondom hajrá, ráfér a magyar sütőiparra hogy valamire végre rá tudjon tenni némi nyereséget és ezek nem mások mint a minőségi termékek, amiknek az arát a pozitiv tulajdonságainak kiemelésével, magyarul reklámmal tovább lehet felfelé srófolni, de hát nézz körbe, nem ezt látod mindenhol végre hogy rájött erre a sütőipar is hátha megoldás lesz ez majd később a rendkívül szar helyzetére. Az előző hsz-ek alapján ez ez a 400 Ft-os kenyér napi 130 Ft-ot jelent ez egy kakaós csiga ára. Még csak annyit, hogy ha egy fehér kenyérre ráírják, hogy kalciumos kenyér de csak annyi kalcium van benne mint egy bolhapöcsnyi fogkrémben mégis jó érzéssel tölti el az embert amikor eszi és ez az amiért többe kerül nem a kalcium miatt.

Névtelen írta...

Üdvözletem!

Lehet hogy nem egy olcsó kenyér, de elképesztően finom, nagyon ritkán találok olyan teljes kiörléső vagy más fehérnél "egészségesebb" kenyeret, amit a párom szívesen megeszik! Na ezt szívesen, még magában is, ami eddig csak a fehér kenyérnél fordult elő! Ahol lakunk sajnos se Pur-Pur-t, se más normális ízű, teljes vagy barna kenyeret lehet kapni, sajnos itt a német köményes ízű barna, teljes kiörlésű dominál és azt nem szeretjük (még én se) vagy rozs kenyér amit még hosszú ideig nem tudtam meg enni(helyi rozskenyér)! Tudom kenyeret kéne sütnőm...
Amúgy tényleg finom, érdemes kipróbálni, mégha drága is!

alfaholdbazis írta...

én ma kóstoltam életemben először purpur búzából készült kenyeret, és azt kell mondjam, nagyon ízlett. nem olvastam végig a hozzászólásokat, így nem tudom, elhangzott-e az a szempont, ami alapján én választottam ezt magamnak: cukorbeteg vagyok, így eleve magasabb rosttartalmú kenyereket kell fogyasztanom inkább. ami nekem a csomagoláson szemet szúrt, hogy lényegesen alacsonyabb a szénhidráttartalma, mint a többi, akár barna, akár fehér kenyérnek. 100 grammban mindösszesen 30g szénhidrát található, ha hinni lehet a csomagolásnak. ez nagyjából 20 grammal kevesebb, mint a többi kenyéré. figyelembe véve, hogy egy reggelire mondjuk 40 gramm szénhidrátot fogyaszthatok összesen, ez komoly különbségnek számít.

Évike írta...

Inzulinos cukorbeteg vagyok ennélfogva minden élelmiszer szénhidráttartalmát figyelemmel követek. Én teljesen bedőltem a purpur kenyérnek. Aztám már amikor az 5.napon is tartós vércukorszint emelkedésem volt...na akkor jöttem rá hogy az új fajta kenyeremtől lehet...leálltam vele és rendeződött a vércukorszintem. Én így jártam a purpur kenyérrel.

Névtelen írta...

Az a kérdésem, hogy a pur-pur kenyeret cukorbeteg emberek fogyaszthatják-e? Mert mi is szívesen vesszük ezt a finom rostdús kenyeret, és szerintem az árával sincs semmi baj- 380 Ft a 50 dkg-os. Ez a mennyiség 3 napra elegendő egy személynek.Szerintem egészségesbb mint a kelt lekváros táskák, pogácsák stb.. és még az élvezeti értéke is nagyon jó.Ha van valakinek jó vagy rossz tapasztala elhízásos cukorbetegként kérem szóljon hozzá.

Lilahangya írta...

Sajnos nem tudom, hogy cukorbetegek ehetik-e ezt a kenyeret, remelem valaki tudott valaszt adni!

Névtelen írta...

Látom közben eltelt egy kis idő... A hozzászólások olvasása közben eszegettem ezt a kenyeret. Mi is sütünk kenyeret de ilyenre még nem sikerült. Az íze, eltarthatósága kimagasló. Az árát most nem tudom, nekem mindenképp megéri, mert már két hónapja rendszeresen kapom. Szóval Magyarországon ennél finomabb sütödeit valóban nem ettem.

Névtelen írta...

Csupán annyi megjegyzésem lenne a pur pur kenyér összetevőihez, hogy szójatöretet tartalmaz (amiben női nemi hormon analóg van ami nekünk férfiaknak nagyon ""egészséges"", meg a szója mérgező. Guarlisztet tartalmaz ami az ismereteim szerint szintén mérgező anyag. Az egészséges táplálkozás címén sok mérgező adalékanyagot tartalmazó élelmiszernek csúfolt terméket vihetünk haza ha nem figyelünk oda eléggé. Nagyapáink nagyanyáink termesztési és főzési, eltevési dolgait kell újra megtanulni, hogy az egészségünkért sokat tehessünk.

Névtelen írta...

hú b..meg, ez nagyon súlyos

Névtelen írta...

Biztos nagyon jó, én két és fél éve Tönköly búzából készitem a kenyerem, hagyományos módon. Érdekes nem kell veszödnöm azzal, hogy hét alatt megszárad a kenyerem, még nagy melegben sem. Beltartalmilag is nagyon jó, ötezer évvel ezelött is ezt használták. Az én tudomásom szerint, olyan gabona félék amelyek jók az emberi szervezetre, génjeik megtalálható benne. Szerintem ezt kellene reklámozni. Még anyit, hogy ehez nem kell semilyen adalék anyag, mégis fínom és izletes.(Tökéletes)

Üdv Misi

Névtelen írta...

IR-es diétán én is próbálok változatosan és azért minél kevesebb szénhidrátból "megélni", a purpurt nagyon ígéretesnek találtam erre, a 30 g-jával, de köszönöm a figyelmeztetést fentebb. A tönköllyel viszont az a baj hogy iszonyú drága, 1 kg tönkönlyliszt 430.- (annál olcsóbban nem találtam), amúgy gyönyörűen viselkedik sütéskor, még piskótában vagy másban is. Én a magam részéről szintén magam sütöm a kenyerem, mivel kénytelen vagyok, 60-40 arányban rozsliszt és Graham lisztből, mindig beválik :)

Lilahangya írta...

Nem lesz nagyon sűrű, tapadós a kenyértésztád? Én nagyon szeretem a rozs- illetve a rozsos kenyeret, de a családkám pont emiatt a tömörsége miatt kevésbé!

Moha írta...

Próbáld ki ezt a rozsost, nagyon finom, ha megnézed nagy része tk. liszt, de az öregtésztával lehet levegősebbé varázsolni, ezt eddig minden elszánt rozskenyér ellenző is megkóstolta, és nagyon szereti. Szoktam zsemlének is megsütni, úgy is remek.
http://mohakonyha.blogspot.hu/2009/07/rozsos-joghurtos-riegel-kenyer.html

Toma írta...

Gratulálok a cikk írójának! Végre valaki, aki utána számolt valaminek! Teljesen követhető (ha nem is mindenki számára) a gondolatmenete. Azon csodálkozom, hogy egyesek félremagyarázzák, illetve nem értik vagy nem akarják megérteni, miről is szól.

Lilahangya írta...

Azt hiszem a nem akarjak megerteni a legpontosabb ra...

Névtelen írta...

Végigkóstoltam Budapesten megszámlálhatatlan pékségének teljes kiőrlésű kenyerét és rozskenyerét és a pur pur közelébe egyik sem érhet. Én is azt mondom, a minőséget meg kell fizetni: mert finom, egészséges és majdnem egy hétig teljesen friss marad, nem szalonnásodik a héja sem. És az a helyzet, hogy télen reggelire sem lilahagymát, sem bogyós gyümölcsöket, sem padlizsánt nem fogok enni. Sajnos arra sincsen az emberek többségének ideje, hogy kenyeret süssön otthon. Nézd meg, Ausztriában, Németországban mennyibe kerül a normális minőségű kenyér. Nem véletlenül!

Katona Katalin írta...

Nagyon jó a cikk.

Hogyha az ember kenyeret kíván és pupur kenyeret eszik és nem fehér kenyeret, már sokkal jobban döntött. Nem lehet, csak hagymát, retket és társait enni egész nap.

Sokan drágának mondják a kenyeret, a többi kenyérhez képest, ami így is van. De más egészséges ételhez képest viszont nem az.

Klara írta...

Nem ma kezdtétek a beszélgetést, de remélem, még mindíg foglalkoztat valakit a téma.Én most, két napja bukkantam rá a purpur témára, és ma vásároltam egy veknit, meglátjuk az eredményt.
Mostanában egyre többen mondják, hogy attól vagyunk egyre többen gluténérzékenyek, mert sikerült olyan búzafajtákat kinemesíteni, amiknek eltér a kromoszómaszáma a rágiektől. Engem személy szerint ez sokkal inkább foglalkoztat, mint az antocián téma, az tényleg a fölösleges reklám, nem is értem, nem is szabadna ebbe az irányba elvinni a dolgot. Én viszonylag rég kutakodom ilyen, háborítatlanul termő gabona után, mert hogy mindent a saját bőrömön próbálok ki. Ez konkrétan azt jelenti, hogy inzulinos diabeteszes lennék egy hasnyálmirigy fej eltávolitás miatt,és mütét óta glutén intoleráns, de nem vagyok hajlandó inzulinra állni, ezért kőkeményen diétázok, és kivétel nélkül mindent kimérek magamon, hogy befolyásolja a vércukromat. Afféle előevő vagyok, a családom azt eszi, amit én már kimértem. Bocsánat, ha túlméreteztem az indoklást, de mindenkinek ajánlom, hogy ebbe az irányba haladjon, nem bánja meg.
A kenyér áráról: egyáltalán nem drága, ha nem pazaroljuk. Nálam a saját készítésű "paleo" zsemlék is, és ez a kenyér is szeletelve mélyhűtőbe kerül, és igy korlátlan ideig felhasználható. Ha normális mennyiséget eszik az ember, és nem pazarol, megfizethető a minőség.
Amennyiben ez a gabona valóban megfelelő

Névtelen írta...

Más terméket kerestem ,véletlen találat volt A másik termék helyet hozta valaki .Egy szelet elég volt belőle. úgy ahogy volt landolt a kukába. Számomra ehetetlen. Miért?mert hazudik majdnem minden termék . Az az igazság jó kenyeret nagyon nehéz találni .amire rá lehet mondani ez a régi gyermek kori békebeli igazi kenyér. Számomra a kenyér ami csak és kizárólag a mag őrleménye Amire a Bibliára hivatkozik a szerző. Nincs semmiféle adalék anyag benne. addig volt jó kenyér ami nem szálltak meg a ruszkik ,muszkák A kedves elvtársak .Pedig ma már nagyon ritka az a liszt amibe nem tesznek bele semmit 1.000 féle állagmegőrzőt ,adalék anyagot, íz fokozót. Nem beszélve az E számokról A teljes kiőrlésű kenyér állaga sűrű ,nehéz, Nagyon sokszor malátát tesznek a kenyérbe és ráfogják ,hogy teljes kiőrlésű Nagyon sokszor van hogy 1-2 nap és már penészes sorolhatnám reggelig. A paleo az sem az aminek mondják abba is vannak nem oda való anyagok ami allergia kiváltó Csak egyék Ma agymosás folyik minden téren

Unknown írta...

Azt viszont sehol nem olvastam hány szénhidrát van benne ugyebár ha a cukorbetegeknek is ajánlják talán az nagyon fontos lenne!!! 🤔

Unknown írta...

100 gramm termék:
Kalória 219.13 kcal
Fehérje 9.59 g
Szénhidrát 32.61 g
Zsír 4.91 g

Kriti Kusan írta...

KRITI KUSAN

PURPUR KENYÉR
Tápérték információ /100g
Energia(kJ)
1023
Energia(kcal)
243
Zsír(g)
4,9
- ebből telített zsírsav(g)
0,8
Szénhidrát(g)
33
- ebből cukor(g)
2,6
Rost(g)
7,8
Fehérje(g)
13
Só(g)
1,3
----
TELJES KIŐRLÉSŰ BÚZAKENYÉR 75% teljes kiőrlésű búzaliszt

Tápérték információ /100g
Energia(kJ)
1088
Energia(kcal)
258
Zsír(g)
2
- ebből telített zsírsav(g)
0,5
Szénhidrát(g)
45
- ebből cukor(g)
0,7
Rost(g)
8,4
Fehérje(g)
11
Só(g)
1,2

Copyright @ 2007-2009 lilahangya