Édes - savanyú ringlós csirke



Amolyan "Mi van a hűtőben?" alapon készült a vacsoránk minap. Gondoltam legyen husi, csirkemell és valami gyors, wokban sült kajára vágytam, ami mellé jól passzol a rizstészta. Gondoltam legyen még benne ringló is és akkor lehet kellemesen savanykás, édes, sós, kicsit csípős ízkavalkád. Régebbi receptjeim között meglestem a citromos, mézes pulykamell receptjét, aztán a végén persze nem sok köze lett hozzá, viszont nagyon finom lett.

Hozzávalók:
1 nagyobb csirkemell filé
2 csésze olaj + fél csésze olaj a sütéshez
3 tojás fehérje
1.5 ek kukoricaliszt
1 csokor snidling

A mártáshoz:
0.75 l húsleves
2 ek kukoricaliszt
10 szem ringló
1 citrom leve
1 gerezd fokhagyma
1-2 ek méz
1 csomó újhagyma
őrölt chili

A csirkemell filét hosszabb csíkokra vágtam, majd a kukoricalisztből, tojásfehérjéből, olajból és metélt snidlingből készült mázba forgattam és fél órán át érni hagytam. A 7.5 dl húslevest felforraltam, belefacsartam egy citrom levét, hozzáadtam a gerezd zúzott fokhagymát és a mézet, majd a kukoricaliszttel sűrítettem. Mikor besűrűsödött beleszeltem a ringlót, majd mézzel és chilivel ízesítettem.
A wokot felforrósítottam és a fél csésze olajon hirtelen pirosra sütöttem a húst, majd félretettem. Az olaj nagy részét kiöntöttem, a maradékon megpirítottam a negyedelt hagymafejeket, majd visszatettem a húst és nyakonöntöttem a ringlós mártással. Összerottyantottam, picit mézzel és chilivel utánízesítettem és frissen főtt rizsmetélttel tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya