Lenmagvas kifli



Múltkor kipróbáltam egy kiflireceptet, amit már elég rég felírtam a receptes füzetembe. Kevertem a tésztába egy marék lenmagot, no meg a liszt egy részét kukoricaliszttel helyettesítettem. Ettől a tésztája enyhén édeskésebb és sárgább lett. Finom lett, igazán finom.

Hozzávalók 16 kisebb kiflihez:

5 dkg élesztő
5 dkg margarin
5 dl tej
1.5 tk só
2 tk cukor
1 l finomliszt
2 dl kukoricaliszt
1 marék lenmag
1 tojás

Az élesztőt cukros tejben felfuttattam, majd a tojás kivételével az összes hozzávalóval együtt rugalmas tésztává dagasztottam. A recept csak 30 percnyi kelesztést ír, én hagytam majd két órán át kelni, közben egyszer jó alaposan átpüföltem. Mikor megkelt újra átgyúrkáltam, levegőt jól kinyomkodva belőle, majd 4 részre vágtam és és ujjnyi vastag körökké nyútottam őket. A köröket negyedeltem, majd kifliket formáztam és sütőlapon további 20 percig pihentettem. Sütés előtt lekentem tojással, aztán irány a szokásos előmelegített 220 C, alsó-felső sütőfokozaton. Kb. 25 percig sült, ekkorra az alja is szép pirosra, kopogósra sül.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Kata írta...

Nagyon finom volt teljes őrlésű tönköly lisztből is! Köszi a receptet!

Lilahangya írta...

nagyon orulok, hogy izlett!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya