Oh, Madeleine



Valami gyerekkori konyhakuktai fóbia, hogy az apró sütiformákat messziről kerülöm. Már nem is tudom mit sütött kis kosárkákban anyukám, valószínűleg valami diós volt, azt nagyon nem szerettem. S ha már nem szerettem, külön nyűg volt a formák kikenecelése, pláne az elmosogatása. Innen a negatív árukapcsolás. Ám a nagy aprósütis forgatókönyvben előre megvolt írva, hogy nekem ilyen formás aprósütiket SÜTNÖM KELL. "Zsorzs" pedig egy konyhai selejtezés képében hozzám is bekopogott...

Már épp az enyészet szele csapta meg a csinos kis sütisütőket, néhány kuglófsütővel és más sütőformával egyetemben, mikor eszébe jutott a gazdájuknak inkább beviszi őket a munkahelyére, hátha kell valakinek. Kellett is, többek közt a húgomnak. így tett szert Zsuzsi egy zacskónyi aprósütiformára, s tette le a kincset nagy büszkén egy hétvégén az ebédlőasztalra. Ellenérzéseim gyorsan legyűrtem az apró csinos formák láttán, meg akkor épp téli bonbon láz volt a blogokban, gondoltam milyen remek lesz ezekből kifordítani a megdermedt remekeket. El is osztottuk a nagy zacskónyi ilyen-olyan formát háromfelé, jutott is maradt is Zsuzsinak, anyu is kapott és én is hazahoztam egy adagot egy kuglófsütő kíséretében. El is tettem, aztán el is felejtettem, ahogy illik. Egészen a múlt hét közepéig, amikor szembe jött velem néhány madeleine recept. A befutó, mandula hiányában egy étcsokis változat lett.
Tudom én, hogy kis kagyló, meg medvetalp forma az igazi, de mint egy kisgyerek, aki az új játékkal süti a sütiket a homokozóban, úgy töltögettem meg én is sorra a kis formákat sorra egymás után. Az eredmény pedig magáért beszél, ja és ízre, állagra is fenséges!
Hozzávalók:
6+1 ek vaj
85 g 70%-os étcsoki
1 tk vaníliakivonat
2 tojás
1/3 cs porcukor
1/2 cs liszt
nagy csipet só

A sütőt 175 C-ra előmelegítettem. Egy evőkanálnyi vajat felolvasztottam és kikentem vele a formákat. A csokit kisebb darabokra törtem és a vajjal együtt vízfürdő felett felolvasztottam. Eközben a tojásokat habosra kevertem a porcukorral és a vaníliával, majd több részletben hozzáadtam a sóval elkevert lisztet. Végül a felolvadt csokit is a masszába kevertem. A formácskákba egy-egy teáskanálnyi masszát kanalaztam, majd tíz percig sütöttem. Állagra így lett tökéletes, a széle enyhén ropogós, a belseje puha, már-már lágy.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya