Meggyes-diós clafouti



Egy újabb clafouti verzió, nálunk is, meggyel és darált, cukrozott dióval. A meggy friss, jó savanykás, de érett, cukrot nem látott, jól passzolt hozzá a darált, cukros dió. Az alapreceptet én most Joanne Harris és Fran Warde Francia konyha c. könyvéből vettem, kicsit kevesebb cukorral, több vaníliával készítettem.

Hozzávalók:
12,5 dkg liszt
3 dl tej
3 tojás
csipet só
3 dkg cukor
1 ek vaníliakivonat
50 dkg magozott meggy
csipetnyi fahéj
15 dkg darált dió
3 ek barnacukor
vaj a forma kikenéséhez

A liszt-tej-tojás-só-cukor-vanília hatosból sima palacsintatésztaféleséget készítettem. Egy 30 cm átmérőjű kerek formát kivajaztam, beleszórtam a meggyet, rá a masszát, majd irány a 180 C-os sütő. Néhányszor rápillantottam, majd amikor kezdett megszilárdulni a teteje akkor szórtam meg a fahéjjal ízesített cukrozott daráltdióval. Ha a széle szép piros és elválik a sütőtáltól akkor kész, nálam ez úgy 40 perc volt.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya