Saláta, saláta - 1.



Az a jó a salátázásban, hogy könnyen rákap az ember, s ha egyszer rákapott, valahogy folyton szembejönnek a salátás receptek, no meg komoly kísérleti munkába is fog. Az elmúlt két hétben nem is számoltam össze hányféle salátát ettem ebédre, vagy épp volt egy-egy vacsora része, ami azért nem egy egészségtelen dolog. Ezért külön köszönet jár Dolce Vitanak a forduló kiagyalójának. Az egyik vacsoránk már-már amolyan tapas bár stílusban sikeredett. Kóstoló kedvéért készített egy adagnyi, vagy esetleg fél adagnyi hideg-meleg fogásokon és salátákon osztoztunk ketten. Volt a repertoárban nagyon finom és persze volt borzalmas is, nem tagadom. íme négy változat, melyek nekem, nekünk nagyon ízlettek.

Mézes, citromos sárgarépa saláta snidlinges-joghurtos öntettelAz egyik finomra sikeredett ebédem képezte ez a sárgarépa saláta (az ötlet a Bon Appetit idei júliusi szmából számazik). Könnyű, édeskés-savanykás íz, mellé remekül passzult a tonhal és némi főtt tojás.

Hozzávalók két főre:
4 nagyobb sárgarépa
1 csésze lecsöpögtetett joghurt
2 ek citromlé
2 tk méz
3 ek extra szűz olivaolaj
fél csokor snidling

Egy tálkában simára, krémesre kevertem a citromot a mézzel és az olivaolajjal. A reszelő durva fokán lereszeltem a megtisztított sárgarépákat, majd ráöntöttem az mézes-citromos mártást. Úgy adódott, hogy ekkor két órára félbe kellett szakítanom a gyors ebédként elkészítését (így már nem is volt gyors...), de arra pont jó volt, hogy az ízek összeérjenek. Lecsöpögtettem kb. 750 ml joghurtot, igaz, a javát nem ide használtam el, de egy bögrényi ide is passzolt. Bő fél csokornyi snidlinget finomra metéltem, majd belekevertem a lecsöpögtetett joghurtba. Sóztam, borsoztam, majd az egészet lazán összeforgattam a hűtőben érő sárgarépával.

Meleg, fokhagymás, bazsalikomos borsóIgazándiból nem vagyok biztos benne, hogy ez a "zöldség" belefér-e a Dolce Vita által használt saláta fogalomba, viszont remek kísérője volt a vacsorára fogyasztott sült halnak.
Hozzávalók 2 főre:

kb. fél l zsenge borsó
4 gerezd fokhagyma
1 maréknyi friss bazsalikom
pár csepp sherry balzsamecet
olivaolaj


A borsót kevés olajon puhára pároltam. 4 gerezd fokhagymát szétnyomtam a kés lapjával, majd kisebb-nagyobb darabokra vágtam. Hozzákevertem a borsóhoz, picit megsóztam, majd amikor illatozni kezdett hozzákevertem a széttépkedett bazsalikomot. A balzsamecetet- épphogy csak pár cseppet - még melegen, közvetlenül a tálalás előtt adtam hozzá. Mennél zsengébb a borsó, annál finomabb.



Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya