Puchbergi mákfagyi



Az első fagyigépünket még tavaly szereztük be és a géppel együtt jött a recept is. Valahogy nagyon vonzott, mégsem próbáltam ki, hát persze, hogy a mák miatt. Múltkor viszont nem használtam el a teljes mákmennyiséget és párom is beadta a derekát... Eljött az alkalom. Nem készült sok, gyakorlatilag csak fél adag, és kicsit variáltam is rajta. A fél adag viszont gyakorlatilag együltő helyünkben elfogyott, noha Napom szerint túl ... hmmm mákos volt...

3 dl tej
3 dl tejszín
3 tojás sárgája
2 ek darált mák
4 ek cukor
1 narancs reszelt héja
fél narancs héja nagyon vékony csíkokra vágva
5 dkg rumba áztatott mazsola

A tejet a cukorral felforraltam, majd hozzáöntöttem a tejszínt. A tojás sárgájához kevertem, majd krémet főztem belőle. Ekkor került bele a mák és a reszelt illetve a csíkokra metélt narancshéj. Alapos hűtés után fagyigépben fagyasztottam, majd dobozolásnál belekevertem a rumos mazsolát.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya