Egy másik vasárnap reggel - Narancsos, fahéjas zsemlécskék



Ma nem keltett Kicsicsaj olyan nagyon korán mint általában, de azért némi tegnapi esti előkészületet követően sikerült a ma reggeli friss péksütit még időben prezentálni a reggelihez. A Gourmet egy régi számában (2005. november) tették közzé ezeket a képről nézve is kívánatos kis bucikákat és rögtön megtetszett. Bízva az élesztőgombák természetében, miszerint hűtőben nem szeretnek olyan ütemben eszegetni, már tegnap este elkészítettem a tésztát, ma csak a formázás, másodkelesztés és a sütés volt hátra. Az eredeti receptet majdnem sikerült végig betartanom, annyi apró módosítást eszközöltem, hogy fele liszt mennyisége rétesliszt volt.

A recept 12 db zsemlécskéhez:
3 ek melegvíz
2.5 dkg élesztő
0.5 csésze cukor
1 tk barnacukor
2-2.5 csésze finomliszt
2 csésze rétesliszt
1 ek narancshéj
2 tk só
1 tk fahéj
1 csésze meleg tej
1.5 tk vanília
kb. 10 dkg vaj olvasztva (6 ek, plusz egy kevés a kenéshez)
3 tojás, plusz egy a kenéshez

Az élesztőt felfuttattam egy kis barnacukorral a melegvízben. Össszeszitáltam 4 csésze lisztet, sót, fahéjat, majd hozzákevertem a narancshéjat. Az élesztőhöz hozzáadtam a tejet, vaníliát, cukrot, vajat, majd egyenként belekevertem 3 tojást. Fokozatosan hozzákevertem a lisztes keveréket, mikor az egészet felvette, hozzáadtam a finomliszt maradékát. Végül egy rugalmas, enyhén ragadós tésztát kaptam. Gombócot formáztam belőle, majd egy vajjal kikent edénybe tettem, tetejét is megkentem vajjal és 1.5 órát kelesztettem volna, de ehelyett a rövid, de 30 C-os kelesztés helyett csücsült a tésztám egész éjszaka a hűtőben.Reggel újra átgyúrtam, majd 12 egyenlő darabra vágtam. A darabkákat formáztam (zsemlécskéket is készítettem, briós formára is tekertem és össze is fonogattam, a recept minden esetre gombóckákat ír). Letakarva kelni hagytam 1.5 órát. Sütés előtt becsippentettem őket egy ollóval, megkentem egy kis vizes tojással, majd 180 C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt szép pirosra sütöttem. Még a cseresznye szezon derekán főztem egy adag cseresznye - narancs dzsemet, kis fahéjjal és cseresznyepálinkával ízesítve. Ezt ettük mellé, no meg finom vajat.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya