Csíkos panna cotta



Még soha nem készítettem panna cottát és valahogy mindig azt gondoltam, igazán ördöngős egy dolog ... Aztán, hogy Dolce Vita zsinórban gyártja itt a gyönyörű desszerteket, a receptje igazán bíztató és véletlenül lapzselatin is hazajött velünk a bevásárlásból, nekivágtam. Viszont nem lennék én, ha nem variáltam volna egy kicsit a recepttel. Az arányokkal nem mertem (bár bevallom, nem ártott volna, a tejszín nem volt egy sikerdarab és valahogy a 3 lap zselatinnal mégsem lett tökéletes), az ízesítéssel és a tálalással viszont játszottam egy kicsit. Egy adagot készítettem DV metódusa alapján, majd azt kétfelé osztottam. Fél adagba belereszeltem egy lime héját, a másik felébe pedig kb. 3 dkg equadori 70 %-os étcsokoládét olvasztottam bele. Kávéscsészékbe kanalaztam egy-egy szószoskanálnyi vagy ilyet, vagy olyat, aztán 15 perc várás, kiskanállal ráadolni a következő réteget, újabb várás, végül negyed óra múlva harmadik réteggel zárni. Egy részét egy kellemes családi vacsi kísérőjeként még az este megettük, a kiborítást mindössze egy csészénél kíséreltem meg. De mivel azt mondta, hogy blutty és csinos formátlan lágy kupacként landolt a desszertes tányéron, a többit inkább kinalaztuk. Jó, bevallom, mindössze alig három órát csücsült csak a hűtőben. De előtte még félretettem egy adagot fotózni :-) Nem is ártott meg a plusz egy éjszakányi hűtés. A tetejére még egy kevés limehéjat reszeltem, aztán el is tünt...

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

Én általában egy éjszakára hagyom őket a hűtőben.

kapsz egy hógolyót, ha van kedved válaszolj: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2007/09/az-n-vram.html

Copyright @ 2007-2009 lilahangya