Hirtelen felindulásból elkövetett körtés csokitorta



Nagyon sokáig nem sütöttem, mert valahogy a főzésnél tapasztalt szabad improvizációs alkotást nem éreztem a sütésben. Úgy éreztem a sütireceptek sokkal nagyobb kötöttséget jelentenek, nem lehet csak úgy változtatgatni ezt-azt. Próbálkoztam ugyan párszor, de a lényegi tudás nélkül gondolhatjátok mi lett: keletlen tészta, letapadt süti, folyós krém. Aztán lassan két éve december 24-én este megszületett egy falat nő és egyre többször járt a fejemben, hogy muszály megtanulnom sütni rendesen, akár kalácsot is, különben hogy fogja az én kisbogaram azt mondani, hogy "az anyu kalácsa a legfinomabb a világon". Azóta igyekszem, ott még nem tartok ugyan (a kenyeret leszámítva), hogy puskázás nélkül menne a recept és továbbra is óvatos duhaj vagyok, de jobbára elégedett pocakok és üres sütistányérok kacsintanak vissza rám.
Ilyen sikeres sütike és "felvesszük a receptgyűjteménybe" lett ez az Izvarázs c. Donna Hay könyvből adaptált és kicsit felturbózott körtés csokis süti. A receptnek volt egy kis difije, ír vajat a tésztába, de nem írja, hogy mennyit is? Némi tanakodás után lett annyi, amennyi. Finom lett, finom karamelles, zamatos körtés és eléggé csokis.

4 kisebb körte
80 g vaj
160 g barna cukor
2 ek szeletelt mandula
2 ek víz

A körtéket meghámoztam, félbevágtam, kicsumáztam. A barnacukrot a vajjal és a vízzel összeolvasztottam (én hagytam egy ici-picit karamellizálódni), majd vágott felükkel beletettem a körtéket és pár percig főztem őket. Egy tortaformát kibéleltemsütőpapírral, majd szépen elrendezgettem az alján a körtéket és ráöntöttem a vajas cukrot. Kevés szeletelt mandulát szórtam még rá.

A tésztához:
375 g barnacukor
100 g vaj
3 tojás
250 g liszt
4 g szárított élesztő
40 g kakaópor
50 g reszelt étcsoki
1 dl Malaga bor

A cukrot és a vajat habosra kevertem, egyenként belekevertem a tojásokat, majd apránként belekevertem a lisztet, élesztőt és a kakaót. Egy viszonylag sűrű tésztát kaptam, ezért 1 dl Malaga borral lazítottam. Végül a körték tetejére simítottam. Előmelegített 170 C-os sütőben kb. 1 órát sült. Miután megsült pár percig még a sütőben hagytam, majd tányérra borítottam. A könyv tejszínhabot javasol, szerintem fagyi sem lenne rossz :-)

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szépséges!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya