Birsalma - alma - narancs sorbet



Teljesen kézenfekvő volt, hogy a birs egy része fagyiként fogja végezni nálunk. Találtam is egy nekem tetsző sorbet receptet. Az arányok eléggé esetlegesek lettek és tkp ez-az kimaradt, más belekerült, a végeredmény pedig egy könnyű, elsődlegesen birs ízű jeges finomság.
A hozzávalók:
2 szép nagy birsalma, megtisztítva, negyedelve, magháztalanítva
1 érett nyárialma felkockázva
1 narancs héja, leve, húsa
2 szem szegfűszeg
1 tk vaníiakivonat
5 ek barnacukor
fél l víz

A birset és az almát feltettem főni a cukorral, szegfűszeggel és a narancs vékonyan lehámozott héjával (fehér rész nem került bele). Mikor megfőtt összeturmixoltam, majd hozzáadtam a narancs húsátés levét. Végül hozzákevertem a vaníliakivonatot. Miután kihült ment is a fagyasztóba. Fagyasztás közben néhányszor villával áttörtem.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya