Baconben sült cukkinilepény



Már megint Ausztráliában járok, gondolatban... Nem tudom R. barátném honnan is tett szert annak idején a Zucchini Slice receptjére, minden esetre nálunk is kipróbált, jónak ítélt, így rendszeresen előforduló étel. Cukkinis recepteket elég sokat írtatok mostanában, talán nemisbéka frittata receptje hasonlít rá a leginkább. Ha pedig valódi Zucchini slice receptet keresek akkor az ABC Perth-től, a taste.com.au-ig bárhol megtalálható. Általában bacont is kockáznak bele és salátával kínálják, hidegen-melegen.

A baconos verziót variáltam egy kicsit a kedvemre:
200 g szeletelt bacon
5 db kb. 2 ujjnyi vastag cukkini hámozva, durvára reszelve
1 nagy fej vöröshagyma apróra kockázva
1 gerezd fokhagyma finomra vágva
1 bögre reszelt sajt, ezúttal fél ementali és fél parmezán
fél bögre tejszín
5 tojás
háromnegyed bögre liszt
1 tk sütőpor
só, őrölt bors, kevés kakukkfű

A baconnel ezúttal a sütőformákat béleltem ki. A cukkinit, hagymákat, sajtot, lisztet és a sütőport összekevertem, majd nyakonöntöttem a tejszínes tojással. Az egészet főszereztem és alaposan összedolgoztam, végül a tálkákba adagoltam. A kilógó bacon széleket csinosan elrendezgettem, tetejére tettem néhány ág kakukkfüvet és kb. 35 percig sütöttem 160 C-on.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya