Parmezános burgonyás kenyér



BakingBites oldalán találtam ezt a kenyérreceptet és annyira megtetszett, gondoltam el is készítem. Túl sok mindent nem variáltam, a teljes finomliszt mennyiség egyharmadát graham liszttel, másik harmadát pedig rétesliszttel váltottam ki, kicsivel kevesebb cukrot tettem bele. A végén pedig nem egy nagy veknit formáztam, hanem a számunkra jóval praktikusabb négy kisebbet, kissé tovább kelt és csak olajos vízzel kentem le. Az eredmény pedig igazán finom és puha kenyérke lett.
1 nagyobb szem burgonya
2 ek vaj
1 cs tej
7 g szárított élesztő vagy 5 dkg friss
2 tk cukor
2 tk só
fél cs víz
1.5 cs graham liszt
1.5 cs finomliszt
1.5 cs rétesliszt
1 cs reszelt parmezán
kenéshez olaj

A burgonyát meghámozva puhára főztem, majd áttörtem. Hozzákevertem az olvasztott vajat és a tejet, majd hozzáadtam a cukrot és az élesztőt. Miután felfutott hozzádolgoztam a sót, vizet és 3 csészényit az előre összekevert lisztből. Egy eléggé lágy tésztát kaptam. A reszelt parmezánt, majd a maradék lisztet hozzáadva addig dagasztottam (kb. 10 perc lehetett), míg egy jó rugalmas, a táltól és a kezemtől elváló tésztát nem kaptam. Letakarva 1 órán át kelesztettem. Ezután alaposan belisztezett felületen jól átgyúrtam, majd 4 hosszúkás cipót formáztam. A cipócskákat további egy óráig pihentettem. Sütés előtt lekentem olajos vízzel, majd 200 C-on 25 ercig sültek.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

nordiquetortue írta...

Már elnézést a kérdésért, de nálad ott egy csomag, biztosan nem annyi, mint nálam itt Vancouverben. Arányokra se tudok következtetni, mert itt az élesztőt 200g kiszerelésben adják. Esetleg meg tudnád írni kérlek, mérhetőbb nyelven?

Köszi

Lilahangya írta...

Igazad van, ne haragudj, már javítottam is!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya