Balzsampipi kuszkusszal rukkolával, koktélparadicsommal



Merthogy a kuszkusz nemcsak fokhagymát kapott kiegészítőként jó sokat, hanem rukkolát és koktélparadicsomot is, de ne vágjak rögtön a közepébe. Anyukám kapta egyszer a papámtól Donna Hay Izvarázs c. könyét. Szeretem lapozgatni, szép kiállítású könyv és ha nem is egetrengető újdonságok vannak benne, azért akad bőven kipróbálnivaló. Ilyen volt az egyik fokhagymás recept is, ahol húslevesben és balzsamecetben pácolt sült csirkemell kap finom fokhagymás kakukkfüves kuszkuszt köretként. Én egy egész csirke nagyobb darabjait sütöttem meg, nem serpenyőben, hanem a sütőben és a kuszkuszt is tovább bolondítottam a fent említett módon.

1 egész csirke nagyobb darabjai
5 dl húslevesalap
2 gerezd fokhagyma reszelve
1 gerezd fokhagyma szeletelve
1 dl sherry balzsamecet

1 csésze kuszkusz
1 ek vaj
5 dl húsleves
4 gerezd fokhagyma szeletelve
2 ek friss kakukkfű
1 ek snidling
10 szem koktélparadicsom felezve, negyedelve
1 nagy marék rukkola összetépkedve

A húslevesléből, fokhagymareszelékből és balzsamecetből páclevet készítettem. A combokat és csirkemell darabokat beleforgattam, fél órát állni hagytam, néhányszor átkevertem. A húsdarabokat áttettem egy tűzálló tálba , tetejére fokhagymaszeleteket szórtam, aláöntöttem egy kevés maradék húslevest (kb. fél csészényit), majd sütőben 170 C-on először letakarva sütöttem kb. 40 percig, majd pirosra sütöttem.
A kuszkuszt leöntöttem a kétszeres mennyiségű húslevessel, majd lefedve duzzadni hagytam. A gerezdekre vágott fokhagymát vajon megpirítottam. Hozzákevertem a kész kuszkuszt, snidlinget és a kakukkfüvet és kicsit megpirítottam a kuszkuszt. Tálalás előtt hozzákevertem egy nagy marék összetépkedett ruccolát és a koktélparadicsomokat.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya