Amikor a nyelvem is lóg...



... a nap végére és még a süti is gúnyt űz belőlem és nyelvet ölt, akkor már csak nevetni lehet és feladni az egész napot. Mert van az úgy, hogy már reggel érzed nem kéne tán felkelni sem. Pláne egy sírós Kicsicsaj miatti nemalvós éjszaka után. Merthogy ugye a bölcsi. Meg a szokásos egymást fertőzős bölcsis betegségek. Még az a jó, hogy nem vészes és azért némi étvágya visszajött és a félig sikeres ebédből a kukoricás, hagymás rizst jó ízűen megette. A délutáni két virsli benyomását pedig határozottan bíztató jelnek vettem.
így neki is álltam sütit sütni. Leveles tésztából, körtéből és előfőzött, karamellizált dobozos sűrített tejből (majdnem dulce de leche, de csak majdnem, az kellett volna igazán).
Szóval, találtam a receptet itt, gondoltam kipróbálom a sűrített tej konzervvel.1 dupla csomag TanteFanny leveles tészta
1 konzerv édes sűrített tej (370g-os volt a mienk)
2-3 szem kisebb édes körte vékony szeletekre vágva
1 tojás a kenéshezA sűrített tejet két órán főztem úgy, hogy a víz teljesen ellepte a konzervet. Utána hideg vízben teljesen kihűtöttem és csak ezután nyitottam ki a konzervet (még így is épp elég meleg volt). Ismerve az általam használt leveles tésztát, eléggé nyilvánvaló volt, hogy az enyém olyan magas nem lesz, mint a recepté. így már a legelején lódultam a saját ötleteim után. Kisebb korongokat szaggattam, sőt egyiket-másikat össze is ragasztottam egy kis krémmel. Körtét pakoltam így meg úgy, sőt miután a körte elfogyott sitty-sutty félbe is hajtottam a tejkrémmel töltött köröket. Tetejüket, szélüket megkentem tojással, majd irány a 170 C-ra előmelegített sütő. A már eleve karamellizálódott cukros tej a tökélyre fejlesztette karamelles mivoltát, a körte finoman megpuhult és hozzáadta a maga kis svungját az egészhez. Aztán jöttek a félbhajtottkák... hosszú lógó nyelvvel, mind! Na de ilyet?

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Rolling Stones Cake

Névtelen írta...

Csodaszép a blogod! És ez a nyelvlógatós süti az egész posttal együtt nagyon helyesre sikeredett! :)

Lilahangya írta...

FesL, jo nev!

Csokimacs, koszonom a dicseretet, jol esik!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya