Fűszeres nyelvhalfilé mandulás kéregben



Sajnos sokkal kevesebbszer eszünk halat, mint szeretném. Tudom, ez csak rajtunk múlik, mégis, valahogy így alakult. Pedig a Duna mellett nőttem fel, így rendszeresn volt vízijószág az asztalon. Leggyakrabban halászlé, többféle halból, bajai típusú, tésztával, tolnai kivitelezésben. Sokfélét ettem már, de Apukám bográcsban főtt halászléjénél nem ettem jobbat. Éveken át kuktáskodtam mellette, elvileg kívülről tudom az egész metodikát, mégis, valahogy egyetlen balulsikerült gáztűzhelyes lábosos kísérlet után inkább letettem róla, egyelőre. Viszont más receptekkel szívesen próbálkozom. Ma nyelvhalat készítettem, mandulás kéregben, zöldcitromos vajjal meglocsolva (forrás: therecipebox.com).

Kb. 500 g nyelvhalfilé
1 tojás
kevés tej
1 csésze zsemlemorzsa
1/3 csésze finom kukoricadara
2-3 ág oregánó levelei finomra metélve
só, bors
1 lime leve
2 ek víz
2 ek olvasztott vaj
szeletelt mandula
snidling

Két szép nagy nyelvhalfilét sikerült kapnunk, mindkettőt félbevágtam és úgy készítettem el. A zsemlemorzsát összekevertem a kukoricadarával (ettől finom ropogós lett), ízlés szerinti sóval, borssal és a finomra metélt oregánóval. A filéket előszőr belemártottam a tej-tojás keverékbe, majd megforgattam a morzsakeverékben és egy kivajazott tűzálló tálba tettem őket. A vajat felolvasztottam, belefacsartam egy lime levét és hozzáadtam a vizet. Ezt a keveréket egyenletesen eloszlattam a halakon, majd a tetejét bőven meghintettem szeletelt, aprított mandula és finomra metélt snidling keverékével. Sütőben 200 C-on kb. 15 percet sült. Fokhagymás rizzsel és vajon párolt újhagyma, cukkini, pritaminpaprika raguval tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya