Ciabatta




Napokban kerestem ciabatta receptet, találtam is, többet is, ki is próbáltam ezt, ízlik is, mindannyiunknak, bár nekem túl élesztős, minden esetre ez volt az eddigi legidőigényesebb kenyérsütésem. A receptet annyiban módosítottam, hogy teljes kiörlésű lisztet használtam a tésztához, de a kovász fehérliszttel készült. No meg kicsit eltoltam a tej-víz arányt.
Tehát a kovászhoz:
5 g friss élesztő
350 g sima liszt
250 ml langyos víz
Az élesztőt a sütés előtti délután 10 percig a vízben állni hagytam (túl sok minden nem történt, szegény élesztő gombák egy falat cukrot nem kaptak, inkább csak fellazult a friss élesztő). Ezután összekevertem a liszttel és úgy 15 órára a pulton felejtettem. A recept min. 12 órát ír.

A tésztához:
10 g friss élesztő
100 ml langyos tej
200 ml langyos víz
2 ek olivaolaj
1 ek só
550 g teljes kiörlésű búzaliszt

Másnap reggel a tésztához 10 g friss élesztőt felfuttattam 100 ml langyos tejben, majd minden hozzávalóval és a kovásszal jó ruganyos tésztát dagasztottam. Ez úgy 10 perc dagasztást jelentett nagyjából. Ekkor csinos kis labdát formáltam belőle, olajos kézzel megsimogattam, majd letakarva kelni hagytam kb. 1.5 órán át. Miután szépen megkelt négyfelé vágtam és kicsit átgyúrva hosszúkás formájúvá alakítottam őket. Nálunk valahogy fogyasztás technikailag a zsemle méret jobban bejött, így több kenyérke méretet is kipróbáltam. A formázás után letakarva még 2 óráig pihentettem, majd 220 C-os sütőben 25-30 percig sütöttem. Sülés közben elég erős élesztős illat terjengett az egész lakásban. A legkisebbtől a legnagyobbig mindegyiknek elég volt ez az idő, az aljuk szép kopogós lett és a kicsik sem sültek túl. A héjuk nagyon jó ropogós.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Zsu írta...

Hát lehet, hogy élesztős kissé, de a fotó nagyon szép, gondolom élőben meg még inkább, gratulálok :)

Névtelen írta...

Hasonló finom recepteket találsz itt:
www.finomreceptek.hu

Copyright @ 2007-2009 lilahangya