Narancssaláta fekete olajbogyóval



Lilahangya, akarom mondani lilahagyma, hát legyen... Az én Napom nagyon szereti a hagymát, mi tagadás, olykor komoly küzdelmet vívunk, hogy a kedvemért hagyja ki, máskor inkább beszállok magam is. Pedig, finom, tény, szinte minden nap kerül valamelyik formája az ételbe. Részemről a fokhagyma (fokhangya) az elhagyhatatlan. Lilahagyma igazán salátaformában a kedvencem, a lágy édeskés íze miatt és mivel mániákus étel-szín-életöröm összefüggés rajongó vagyok, a lila színe sem utolsó. Szeretem a görög saliban, de mostanában a Narancssaláta a number one. Fantasztikus ahogy ez az édes-sós íz harmonizál a grillezett fokhagymás csirkemellhez például. Több változatát olvastam már, amilyen egyszerű annyi módon készül. Az én "eredetim" Dolce Vitatól származik. Aztán összefutottam vele még egy csomó helyen, az állandó résztvevők - narancs, lilahagyma, olaj, só, bors - mindig új taggal bővültek, teljesen más ízjelleget eredményezve. Dolce Vita angolzellert tesz bele, nálunk ez nem jött be, a fekete olajbogyó viszont tutira. Jellemzően felbukkan a menta, petrezselyem, dió, pirított fenyőmag vagy mandula, chili. Aztán van az ánizskaporgumós vagy avokádós (Pepita Aris - Spanish Food and Cooking c. könyvében). Ugyancsak P. Aris receptjei között találtam egy köménymagos változatot, azt hiszem ezt Napom nagyon komálná.
íme az abszolút alapváltozat, bolondítsátok kedvetekre:

Narancssaláta lilahagymával és fekete olajbogyóval

4 szem édes, lédús narancs
1 nagyobb fej lilahagyma
só, szinesbors
olivaolaj
1 kis doboz feketeolajbogyó

Narancsokat meghámozom, a fehér hártyás részt is igyekszem eltávolítani, majd egy jó éles késsel úgy fél centis szeletekre vágom. A szeletelés közben igyekszem a levét valahogy felfogni. Egy tányéron szépen elrendezem a szeleteket, majd megsózom őket és durvára őrölt szinesborsot szórok rá. A lilahagymát apró kockákra vágom és a narancsszeletekre szórom. Végül az egészet meglocsolom olivaolajjal és elosztom rajta az olajbogyót.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya