Diófagylalt



Egy szülinapi grillparti miatt beköltözött a szekrényünkbe fél kg dió. Tudni kell, nem vagyunk igazán diósak. Abba a bizonyos sajtos-diós mártogatósba is csak a negyede fogyott el. Gondolkodóba estem mit kezdjek vele. Végül is, egy adagocska megmaradt, azt hiszem valami kéksajtos diós finomság készül majd belőle, a nagyja pedig a diófagyiba vándorolt. Megjegyzem, igaz, hogy dió volt otthon, viszont tejszín nem volt, és a tej sem túl sok . így engedéllyel lenyúltam egyet Napom féltve örzött andalúz sűrített tejkonzervei közül, és íme, ez lett belőle:

50 ml cukrozott sűrített tej
200 ml tej
300 ml víz
15 dkg darált dió
1tk vaníliakivonat
1 ek rum
1 csipetnyi só

A darált diót a sűrített tej és a tej keverékében felfőztem. Cukrot nem igazán kellett már hozzáadni, de ízlés szerint lehet. Majd hozzákevertem a sót, a vaníliát és egy evőkanál rummal ízesítettem. Jól lehűtöttem, átturmixoltam, majd a fagyigépben fagyasztottam. A diót nem daráltam finomra, szerintem így túl szemcsés lett a fagyi, de Napocskám szerint ez volt benne a jó. Enyhén pirított dióval tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya