Tejben sült csiga



Szinte látom magam előtt, hogy vonjátok fel a szemöldökötöket a címet olvasva, hmmm, vmi extra a francia konyhából? Sajna nem, de finom, ígérem...
Van egy kelt kalácsféle a FERDINÁND, ismeritek? Velem egyik egyemista barátosném anyukája ismertette meg. IcaMama olyan remekbeszabott Ferdinándot tud sütni, hogy nem győztük enni. Nem olyan régen, úgy fél éve eszembe jutott ez a kalácsféleség. Már ezer éve túl vagyunk az egyetemen és tkp csak héba-hóba tudunk egymásról, így IcaMama autentikus recipéje sincs meg... de egy kis nyomozás után otthon találtam egyet, amelyik úgy gondoltam olyasmi lehet. (A forrás nincs meg, ha valaki ez alapján felismeri a forrást, kérem segítsen! Nem szeretek plagizálni...) Aztán persze módosult egy kicsit... és lőn az én verzióm


15 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
3 tojás sárgája
2.5 dkg élesztő cukros langyos tejben felfuttatva
10 dkg vaj
3 ek porcukor
3 ek barnacukor
mazsola, tört mogyoró
kevés kakaópor
4 dl kézmeleg tej

Az alapanyagokból lágy, hólyagos tésztát dagasztottam. Alaposan belisztezett deszkán kb. 2-3 mm-re nyújtottam. Kétfelé vágtam. Az egyik felét megkentem az olvasztott vaj és cukor keverékével, a másik felét kakaós cukros vajjal, majd a hosszabb oldalánál, mint a rétest feltekertem. A tekercsből úgy 2-3 cm vastag csigákat vágtam és hézagosan, középről kiindulva egy hőálló tálba pakoltam őket, majd meghintettem őket mazsolával.. illetve a kakaósat mogyoróval. Addig kelesztettem a csigucikat, amíg szépen össze nem nőttek. Ekkor 160 fokos hőlégkeverős 20 percet kapott. Eddigre nagyjából szép rózsaszín lett, majd alaposan meglocsoltam cukros tejjel (gyakorlatilag állt a tej alatta) és további 30 percig sütöttem. Ez idő alatt az édes tejet szépen felitta, a cukor a tetején karamellizálódott, a mogyoró megpirult. Fincsi lett, no!

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya