Melange fagyi




Ugye van rajtam kívül más is, akinek nagyon bejön egy csésze gyönyorű Wiener Melange? Ahogy én ismerem, meleg tejjel, kevés tejszínhabbal és mézzel, mint kiderült nem igazán szerepel az autentikus osztrák receptek között. Hát kellő kétségbeesés után - akkor minek is nevezzem a tejes, tejszínes, mézes kávéfagyim? - összegyűjtöttem néhány melange változatot. Nos, a kávétudorok szerint a Melange készül kétharmad csésze erős fekete, egy harmad rész forró tej, kevés tejszínhab és a tetején egy lehelletnyi őrölt kávé elegyéből (forrás itt). De több receptet olvastam, amiben csokival készítik, hol belekeverve, hol rászórva, olyat viszont nem olvastam, ahol mézet használtak volna... sebaj. Ettől függetlenül, íme az én Melange fagyim egy csipetnyi fahéjjal megbolondítva:
3 dl forró tej
1 dl tejszín
2 csésze erős espresso
1 ek méz
csipetnyi fahéj

A tejet forrásig melegítettem, aztán rögtön levettem, forralni már nem szabad. Hozzáadtam a friss, forró espressot, majd a tejszínt, végül a mézet. Az egészet áthabosítottam turmixgépel, majd jól lehűtöttem. A fahéjat gyakorlatilag csak a fagyigépbe szórtam bele és csak annyira keveredett bele, amennyire a lapátok belekeverték.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya