Kávé sorbet



Ebben a melegben még a kávét sem kívánom úgy, pedig nagy kávés vagyok. Igazándiból cukor és tej nélkül, csak úgy feketén szeretem a legjobban. Tejszín és tejszínhab pláne nem kerül bele túl gyakran, ez utóbbi egy rosszemlékű autós gesztenyepürés kaland miatt soha... semmibe. Szóval, kint 40 fok, bent is 28, de jól esne egy kávé... Gondolkodtam egy kicsit és csináltam egy kávésorbetet. Bevallom cukorral készült, de ez a fagyinak igen nagy huncutsága, nem érzi az ember hány tonna cukrot is eszik meg, így ez a kávé is gyakorlatilag egészen kedvemrevaló lett.

Kb. 7 dl fagyihoz:

1 evőkanál nádcukor
4 csésze espresso
500 ml víz
1 ek illatos citruslikőr (Fernet pl.)


A nádcukrot közepes lángon karamellizáltam, épp csak annyira, hogy már barnuljon, de még ne kezdjen el folyósodni. Ekkor ráöntöttem a Fernet, jó kis habzós hangos ciriburi lett belőle, de alkohol elpárolgott és a cukor immár egy kis citrusízt magába véve karamellizálódott tovább. Ekkor hozzáadtam a vizet, majd addig melegítettem, amíg a karamell el nem olvadt. Ekkor beletettem a frissen lefőzött espressot, összemelegítettem és kész is. Jó alapos hűtés után mehet is a fagyigépbe.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya