Paradicsomos, babos csirkecomb római tálban



Gyorsnak nem mondható ez a római tálban készült étel, de az eredmény miatt megéri kivárni a végét! Szívem szerint friss kenyeret adtam volna mellé, amolyan tunkolós vacsinak, de végül bulgur lett. Bár, köszönhetően a babnak szerintem önmagában is elég laktató. Négy főre elegendő adag.

Hozzávalók:
8 kisebb csirke alsócomb
3 gerezd fokhagyma
200 g nagyszemű fehér bab
1 darabos paradicsomkonzerv
250 g koktélparadicsom
néhány kanálnyi fekete olajbogyó
1 csokor friss bazsalikom
pár ágacska rozmaring
só, bors

A beáztatott római tálat bedörzsöltem egy gerezd fokhagymával, majd beletettem az enyhén megsózott csirkecombokat. Ráöntöttem a paradicsomkonzervet, a maradék zúzott fokhagymát rákentem a húsra és letakarva betettem sülni. Kb. egy órányi sülés után hozzáadtam a babot, a félbevágott koktélparadicsomot és az olajbogyót. Végül rászórtam a metélt rozmaringot és bazsalikomot. Újabb egy órára került vissza a sütőbe. Időközben többször rákukkantottam, ha a szaftja nagyon elfogyna, kevés fehérbor, mint pótlás nem rontja el. A fehérbabot érdemes előző este beáztatni, vagy előfőzni, s mikor már csaknem puha akkor tenni az ételbe, vagy esetleg konzerv babot használni.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya