Kenyér búzacsírával



Ilyenkor, amikor kinézve a legüdébb színfolt a szomszéd ház kéményének sárga színe, szóval ilyenkor egyre erősebben vágyom arra az igazán friss zöld színre. Azon felül, hogy szépen lassan ellepnek a jácintok, tulipánok, nárciszok búzát is szoktam hajtatni. Szeretem nézni, ahogy fejlődik. No meg bevallom, azt a finoman édeskés épp hogy kicsírázott búzát is szeretem rágcsálni. Ami pedig megmarad, azt zsenge füves állapotban legelem le. Én szeretem. Próbáltam ugyan belecsempészni a kajáinkba (salátákba) a már fű nagyságú hajtásokat, de nem különösebben értékelték a többiek. Nem erőltetem.

Idén is nődögélnek. Tegnap egy markocskányit belekevertem a kenyértésztába. Igazi búzacsírás kenyér lett belőle :-) A búzaszemek már kellően megpuhultak, így attól sem kell félni, hogy a fogunk törne egy-egy harapásnál. S nem utolsó sorban igen szép, ropogós héjú bagett sikeredett (no nem a csírázó búzától!).

Hozzávalók:
kb. 300 g BL-80-as kenyérliszt
1 tk méz
20 g friss élesztő
1 tk só
2 ek olivaolaj
150 g natúr joghurt
kb. 2 dl víz
kb. 2 ek csíráztatott búza

Az élesztőt mézes, langyos vízben felfuttatom, majd a búza kivételével minden hozzávalót belekeverek és simává dagasztom. Pici lisztet szórok a tetejére és 30 C-on fél órát kelesztem. Ezután újra átdagasztom és ekkor keverem bele a csírát. Liszttel megszórva újra fél órát kelesztem, majd lisztezett deszkán alaposan átgyurkálom, megtekerem párszor és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Még negyed órát kelesztem, majd 220 C-ra előmelegített gőzzel teli sütőben kb. fél óráig sütöm. Az öreg kopogtatós módszerrel ellenőrzöm, hogy jó-e. 1 bagettre elegendő mennyiség

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya