Narancsos-túrós csiga



Már sülés közben levett a lábamról. Az az isteni narancsos illat... hmmm... és az íze! Elkészíteni sem ördöngösség, nagyjából egy-másfél óra alatt elkészül. Aztán már csak meg kell várni, hogy kihűljön egy picit. A recept az Essen und Trinken oldaláról származik.

Hozzávalók:
300 g liszt
100 g cukor
500 ml tej
25 g friss élesztő
2 tojás
50 g vaj
100 g kandírozott narancshéj
1 marék mazsola vagy aszalt áfonya (opcionális)
1 cs vaníliás pudingpor
250 g túró
1 csipet só
tetejére baracklekvár (nálam narancs-alma lekvár)

Az élesztőt másfél deciliter langyos tejben felfuttatom. A lisztet összekeverem a cukor felével és egy csipet sóval. A vajat megolvasztom, majd mikor visszahűlt egy picit összekeverem az egyik tojással és az élesztős tejjel. A liszttel simára dagasztom, majd 30 C-on fél órát kelesztem. Ez idő alatt előkészítem a túrókrémet. Ehhez 3.5 deci tejben cukor nélkül jó sűrű vaníliás pudingot főzök. A kandírozott narancshéjat a cukor másik felével finomra őrlöm, vagy finomra metélem és elkeverem a cukorral. A túrót áttöröm, összekeverem a másik tojással, majd hozzáadom a cukrozott narancshéjat és a pudingot. Én egy marék aszalt tőzegáfonyát is tettem bele.
Miután a tészta megkelt még egyszer jól átgyurkászom és kb. 30 x 40 cm2-s téglalappá nyújtom. Rákenem a túrókrémet, körben a szélén úgy egy centit szabadon hagyva, majd feltekerem. Kb. 3 centi vastag szeletekre vágom, a csigákat sütőpapírral bélelt tepsire teszem , majd 180 C-on 25 percig sütöm. A csigák a kivételkor elég lágynak tűnnek a tölteléknek köszönhetően, de ha az aljuk is szép piros, akkor átsültek. Közvetlen mielőtt kiveszem a sütőből megkenem a tetejüket egy kevés lekvárral. Noha épp volt mindkettő itthon, a barack helyett narancsos almalekvárt választottam. Úgy 16 csiga lett belőle.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Szia!
Küldtem neked valamit!
(http://zsuzsifoz.blogspot.com/2009/01/bartsgszalag.html)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya