Almás lepény karamellizált tejkrémmel



Hogy is hívjuk mi magyarul ezt a bizonyos cukrozott sűrített tejet, amit megfőzve nagyon, de nagyon karamelles tejkrém lesz? Igen, arra gondolok, amit oly divatos manapság dulce de leche-nek hívni. TS gyerekkorának kedvenc táborozós csemegéje. A szenvedély azóta is tart nála. Képes egy ültő helyében egy egész konzervet elkanalazni. Én általában egy, maximum két teáskanálnyi után besokallok. Nem úgy, ha sütiben, sütin tetején karamellizálódik tovább! Még tavalyi nyaralásunk során zsákmányoltunk egy kartonnal, szépen lassan fogyogatott. Hol csak magában, hol fagyiban, hol sütin ettük. Hónapok óta viszont már csak egyetlen egy konzerv rejtőzött a polc hátuljában, biztonságban. Nem ettük meg, pedig már itthon is kapni, legalább is úgy rémlik. De most megtaláltam az utolsót. Almás kelt lepényre kentem és ezzel összetörtem párom szívét. Mert hogy meg sem kérdeztem őt. No, nem tört azért nagyon össze, épp csak addig neheztelt, míg bele nem harapott a lepénybe.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
5 dkg élesztő
4 dl tej
3 tojás sárgája
csipet só
3 ek cukor
2 ek olvasztott margarin
2 nagy zöldalma
1 konzerv édes sűrített tej megfőzve

Az élesztőt a cukorral a tejben felfuttatom. Liszttel, sóval, tojással és a margarinnal simára dagasztom. Mikor duplájára kelt lisztezett deszkán átgyúrom, majd nagy gáztepsi méretűre nyújtom. Az almát nyolcadolom, elrendezgetem a kelt tészta tetején. A tetejére kiskanállal karamellizált tejkrémet kenek, jusson az almákra is és a köztes helyekre is. 200C-on kb. 25 percig sütöm.

Egy éve készült:
Pulykahúsos pirog

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Nahát, most nagyot csalódtam magamban! Azt hittem, hogy én találtam ki a sűritett tejet a fagyiba, erre tessék! Te már az enyém előtt egy évvel lelőtted a poént. :-D
Ez a süti is nagyon jól hangzik!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya