Fenyőmagos, fetás pulykacomb erdei gombás burgonyával



Tegnapi ebédünk amolyan véletlen mellényúlás eredménye, ugyanis nem egészen azt vettem elő a fagyasztóból, amit szerettem volna. Persze ha már így adódott átalakítottam a menűtervet pulykacombra. Pár hete olvastam a csőben sült vargányás krumpli receptjét és roppant mód megtetszett. Igaz, vargánya helyett vegyes erdei gombakeverékkel próbáltam ki, de cseppet sem lett rosszabb. Mellé pirított fenyőmaggal, fetával és friss fűszerekkel töltött pulykacomb készült. Kicsit aggódtam, vajh mennyire fognak passzolni egymáshoz, de Kedveseim jóízű falatozása majd TS pozitív véleménye megnyugtatott.

Fenyőmagos pulykacomb

Hozzávalók:
2 db pulyka felsőcomb
100 g fenyőmag
3 gerezd fokhagyma
1-1 ek metélt rozmaring és petrezselyem
100 g krémes fetaA töltelékhez a fenyőmagot zsiradék nélkül serpenyőben megpirítom, majd a rozmaringgal, petrezselyemmel, három gerezd fokhagymával és a fetasajttal együtt összeturmixolom. Nem baj, ha a magok kicsit darabosak maradnak. A combokon a bőrt egyik oldalról fellazítom és ugyanezen az oldalon a húsba is zsebet vágok. A tölteléket betöltöm részben a húszsebekbe, részben a bőr alá, s ha marad egy kevés, akkor a combok tetejére halmozom. Aláöntök egy kevés vizet, majd fóliával letakarva, 180C-on 2.5 órát sütöm.

Erdei gombás burgonya gratinHozzávalók:
1 kg burgonya
250 g barnacsiperke
1 marék szárított gomba
500 ml húsleves
1 gerezd fokhagyma
kakukkfű
vaj

Az erdei gombát 3 dl melegvízbe áztatom és legalább egy órán át ázni hagyom. A csiperkét vastagabb szeletekre vágom, kevés vajon megpirítom, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát. A beáztatott erdei gombát leszűröm, de a levét félreteszem, még szükség lesz rá. Hozzákeverem a gombát a csiperkéhez, pár percig együtt pirítom. Mikor szép pirosra sült megsózom és meghintem friss kakukkfűvel. A meghámozott burgonyát vékony karikákra szelem (uborkareszelőn lereszelem). Egy tűzálló tálat kivajazok, majd rétegesen megtöltöm a krumplival és a gombakeverékkel. Végül leöntöm a gombalével elkevert húslevessel, megszórom egy kevés kakukkfűvel és pár darabka vajjal, majd fedetlenül két órán át sütöm. Gyakorlatilag egyszerre sült meg a hússal. A teteje ropogós, belseje krémesen puha, finoman gombás ízű.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya