Vörösboros pulykaszívragú petrezselymes, túrós nudlival



Kedves szomszédom azt kérte, hogy írjak belsőségből, például pulykaszívből készült recepteket is, hátha kedvet kap rá... Van is a tarsolyunkban egy finom szaftos, vörösborban omlósan puhára főtt szívragú. Még TS főzte pár hete, csak az írás váratott magára. Bizony amolyan minden ujjam megnyaltam utána vasárnapi ebéd kerekedett belőle. Két személynek bőséges adag, de háromnak is elég.

Hozzávalók:
60 dkg pulykaszív
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
fél erős zöldpaprika
1 kisebb paradicsom
kb. 2 tk fűszerpaprika
kb. fél liter száraz vörösbor
olaj
só, bors
kakukkfű

A megtisztított szíveket hosszában felezem. A vöröshagymát nagyon finomra aprítom, a fokhagymát összezúzom. A paradicsomot kis kockákra vágom, hasonlóan a zöld paprikát.
A hagymát kevés olajon üvegesre párolom, hozzáadom a a zöldpaprikát és a paradicsomot, ezt is pár percig sütöm. Hozzáadom a szívet, fehéredésig sütöm, majd belekeverem a fűszerpaprikát. Egy pohárnyi vörösborral felöntöm, ezzel felforrralom. Forráskor sózom, borsozom, majd mérsékelve a hőt teljesen rövid lére párolom. Ekkor újabb pohár bort adok hozzá és ismét rövid lére párolom. Ezt harmadszor is megismétlem, ekkorra nagyjából el is készül az étel. A legvégén egy csipetnyi friss kakukkfű, aztán már csak tálalni kell.

Petrezselymes, házi ricottás nudlit készítettem hozzá. Ehhez kb. 40 dkg ricottához adtam egy tojást, egy kávéskanálnyi sót, egy gerezd fokhagymát, egy evőkanálnyi finomra metélt petrezselymet, majd annyi lisztet, hogy puha, de jól gyúrható tésztát kapjak. Körülbelül 1.5 cm vastagra nyújtottam és ujjnyi vastag, kb. 2 cm hosszú nudlicskákra vágtam. Kicsit megsodorgattam őket kevés rétesliszten, aztán forró sós vízben kifőztem. Ennyi nudlitésztából úgy 8 adag tészta lett, a felét ezért még azon nyersen, pár órát levegőn szárítva hűtőbe tettem.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya