Gyömbéres, chilis csirkecomb



Gyömbéres, chilis szójaszószban főtt-sült a tegnapi ebédünk. Az ötletet egy Essen und trinken recept adta, aztán itthoni alapanyagokra hangolva ez sült ki belőle. Köretként szezámos krumpli-brokkoli duó szerepelt a tányérunkon, amit TS készített.

Hozzávalók:
2 nagyobb csirkecomb
3 gerezd fokhagyma
80 ml sötét szójaszósz
egy darabka gyömbér reszelve (de jó lett volna frissel!)
1 tk édes chiliszósz
1 citrom leve
2 dl víz

A körethez:
kb 1 kg nem szétfővő burgonya
1 kisebb fej brokkoli
bő evőkanálnyi szezámmag, sütéshez olaj

A szójaszószt felhigítottam egy kevés vízzel, majd a chiliszósszal, citromlével, gyömbérrel és a durvára szeletelt fokhagymával felfőztem. Mikor a fokhagyma már puhánaknak tűnt beletettem a lebőrözött combokat, majd kb. 20 percig mérsékelt tűzön lefedve pároltam. A húsz perc leteltével áttettem a husikat egy tűzálló tálba és a szósz egy részével együtt 20 percig lefedve sütöttem 170 C-on, majd fedél nélkül további 20 percig. Időnként átforgattam a combokat, hogy a szósz mindkét felüket alaposan átjárja, illetve, hogy ne száradjanak ki. A recept eredetileg csak rövid posírozásról szól és csak csirkemellről, de párom jobban szereti, ha alaposan átsül-fő a szárnyas jószág.

Eközben meghámoztuk, majd egészben megfőztük a burgonyát. Mikor megfőtt vastagabb szeletekre vágtuk és hagytuk lecsöpögni. A brokkolit kisebb rózsákra szedtük és pár perc alatt puhára főztük. A főzővízbe tettem egy kávékanálnyi szódabirkarbónát, ettől szép zöld maradt.
A krumpliszeleteket kevés olajban hirtelen aranybarnára sütöttük, majd az olaj nagy részét leöntve hozzáadtunk egy bő evőkanálnyi szezámmagot és a brokkolit. Óvatosan összeforgatva pár percig pirítottuk. TS és Kicsicsaj csak magában ette a husi-köret párost én még locsoltam rá kevés chiliszószt is.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya