Thai bazsalikom granita és joghurtos bazsalikomfagyi



A nyár legjobb melléktermékeként született a thai bazsalikom granita és roppant mód sajnáltuk, hogy elfogyott, a bazsalikommal egyetemben (de utánpótlás után nézünk!). Merthogy bazsalikomfagyi lett volna a cél, ami végül el is készült, joghurttal, kevés mézzel és kevés citrommal, de kiütéssel győzött ez az új granita.
A múltkori bazsalikomos citromgranitát TS A nyár fagyija címmel illette (hurrrááá!), s ez adta az ötletet, hogy próbáljuk ki enyhén szólva több bazsalikommal, azaz, legyen bazsalikom az alapíz egy fagyiban. A véletlen folytán sikerült szert tennünk egy cserépnyi thai bazsalikomra, s noha csipkedtem egy-két levelet ide meg oda, váratott magára az igazi felhasználás. Egészen eddig a pillanatig, mert egy újabb levélkét rágogatva dölt el bennem az elhatározás, hogy ebből a bazsalikomból legyen a fagyi. Utána is szörcsögtem gyorsan és találtam is egy szimpatikus, egyszerű receptet, egyszerű alapanyagokból. El is olvastam, aztán az emlékezetemre hagyatkozva neki is láttam. Csakhogy az eredeti tervvel ellentétben, nem főztem cukorszirupot, nem használtam limeot, hanem egy fél adag, félig megfagyott mézzel készült citromos szirupba turmixoltam bele az egész kis cserépnyi thai bazsalikomot. Az eredmény pedig valami fenomenálisan finom íz lett. A thai bazsalikomnak köszönhetően kicsit mentás, citromos beütéssel. Álljon itt mindkettő receptje:

Thai bazsalikom granita:
5 dl víz
3 ek méz
2 karika citrom
1 csokor thai bazsalikom

A vízből, mézből, citromkarikákból egy laza szirupot főztem, majd lehűtöttem és fagyasztóba tettem. Mikor már kásásra fagyott beleturmixoltam a bazsalikomleveleket.

Joghurtos bazsalikomfagyi:
250 g natúr joghurt (lecsöpögtetve)
2.5 dl bazsalikom granita
2 ek méz

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya