Szilvás párna



Gyermekökölnyi szilvák termettek Apukám két kis szilvafáján. Ettünk is (kvecsakalácsot) és hoztunk is a hamvas, jóízű termésből. Joghurtos szilvafagyi készült belőle, rózsavízzel (amiből sajna kicsivel több lódult bele, mint szerettem volna, s kanalazva a fagyit néha olyan érzésem volt, mintha lenyeltem volna egy parfümösüveget, ezért a recept egyelőre fejlesztés alatt).
A másik feléből pedig ez a szilvás párna sikeredett, melynek tésztája egy olajos-túrós tészta. A recept a Backen köstlich wie noch nie c. könyből származik. Kapásból dupla adagot készítettem, így lett 16 párnácska belőle. Nekem kicsit édes lett a tésztája, legközelebb kevesebb cukorral készítem, no meg némi citromhéj sem fog ártani.

Hozzávalók 16 párnához:
600 g liszt
1.5 cs sütőpor
12 ek semleges ízű olaj
10 ek tej
100 g cukor
1 ek vaníliakivonat
300 g lecsöpögtetett túró
8 szem nagy szemű érett szilva
fahéj
kevés cukor
1 tojásA lisztet a sütőporral elkevertem, majd az olajjal, tejjel, vaníliával és a cukorral simára kevertem, végül apránként beledolgoztam a túrót. Alaposan összegyúrtam, majd lisztezett felületen kb. fél cm vastagra nyútottam. Egy kb. 10 cm átmérőjű bögrével köröket szagattam belőle. A köröket megtöltöttem egy-egy fél szem cukros- fahéjas szilvával, félbehajtva összenyomtam, majd tojással lekentem. 180 C-on alsó-felső fokozaton sütöttem, talán 25 percig, a lényeg, felül is, alul is szép piros lett. Bárhogy igyekeztem a szilva leve itt-ott kifolyt, de ez semmit nem vont le az élvezeti értékéből :-)

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Hajni írta...

Már több helyen olvastam egy-egy receptnél, hogy vaníliakivonatot tesztek bele. Ez megegyezik a folyékony vaníliaaromával?

Lilahangya írta...

Hajni, én házit használok. Ezt úgy készítem, hogy deciliterenként egy egész vaníliarudat teszek vodkába. A vaníliarudakat hosszában felvágom, beleteszem a vodkába, lezárom, pár hétre (5-8 hét)sötét helyre teszem, időnként megrázom. Úgy érzem ebből egy teáskanálnyi helyettesít egy zacsi vaníliás cukrot. A folyékony vaníliaaromát még nem próbáltam... Ez így első blikkre nem kis beruházás, viszont jó sokáig elég.

Copyright @ 2007-2009 lilahangya