Pácolt nyúlcomb balzsamos olajbogyóval, sült polentával



Pihentünk egy picit. 10 napig élveztük szüleim vendégszeretetét, ők meg élvezték az unokázást. Közben nagynéniztünk, nagybácsiztunk, unokatesóztunk, s volt, hogy öt három éven aluli zajongott egyszerre a kertben. Jártunk a Gemencben, kisvasutaztunk is igazi gőzmozdonnyal húzott vonattal. Kicsicsaj nagyon élvezte, az Apróbbik meg kenguruban hol rajtam, hol apukáján fityegve aludta végig élete első gőzmozdonyos útját.

No meg jókat ettünk. Halászlét például, Apukám főztjét. Roppant mód elfogult vagyok ezzel az étellel kapcsolatban. Nálam Apukám tolnai-bajai halászléje a No.1., no meg Anyukám házi gyufatésztéja (most már tényleg megírom azt a bejegyzést is...). Faltunk még kvecsakalácsot, borsószeletet, lecsót, pogácsát, palacsintát, csupa olyan dolgot, amit nagyon-nagyon szeretek. Én magam a főzést nem vittem túlzásba, fagyikat gyártottam, no meg kipróbáltuk Maci pide receptjét (nagyon ízlett, felvettük a családi repertoárba). Aztán hazatérve kissé nehezen indult be a főzőcskézés, amolyan alkotói válságba estem, vagy nem sikerült az étek, vagy nem volt kedvem főzni. De lassan helyreáll a rend...

Tegnapi vacsoránk volt ez a - TS szerint feljegyzésre igencsak méltó - nyúlsült, itt hát a helye. A házinyuszit ismét húgoméktól kaptuk. A belsőségekből és az apróbb darabokból gombás vadas készült. A gerincet eltettem, talán megint kifilézem majd, még nem tudom. A combokat pedig bepácoltam. A pác meglehetősen egyszerű volt: olaj, chili és friss görög bazsalikom no meg egy kevés rozmaring keveréke. Ebben érleltem őket két napig, aztán friss zöldfűszereket rádobva, alaposan megsózva, kevés olajat aláöntve, hozzáadva két igencsak szép gerezd fokhagymát és negyedelt hagymát ment a sütőbe 170 C-ra 2 órára. Lefedve. Majd hozzáadtam úgy 10 dekányi sherry balzsamecetben eltett zöld olajbogyót és lefedve sütöttem még 30 percig. Az omlósra sült húst alig kellett pirítani a legvégén és már lehetett is tálalni a fokhagymás-parmezános sült polentával.Hozzávalók:
1 nyúl combjai
2 dl olivaolaj meg egy kevés a sütéshez
1 ek chili
3-3 ág rozmaring és görög bazsalikom
1 közepes fej hagyma
2 nagy gerezd fokhagyma
10 dkg balzsamecetes sós zöld olajbogyó

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya