Breton szilvatorta



Nagyon tetszetős szilvás sütireceptet leltem a napokban. Breton szilvatorta a neve. Tetszett, hogy olyan, mint a csukott elefánt A kis hercegben, dundorodik itt-ott, mivelhogy egész szilvák csücsülnek a tésztakéreg alatt. Biztos finom is, gondoltam ki is kéne próbálni. TS szerzett is egy kosárka gyönyörű, érett, kerek, piroshúsú, kismagvú szilvát, mondanám mirabellt, de az talán csak a kerek sárga fajta, nem tudom. Szilvaszakértők segítsetek!
Neki is veselkedtem. Csakhogy nem volt itthon mandula, viszont volt dió. Nem teljesen ugyanaz, de úgy gondoltam kipróbálom mindenképp. Megérte! Tetszetős is és finom! Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg cukor
4 tojás sárgája
25 dkg vaj vagy margarin
30 dkg liszt
kenéshez kevés tojásfehérje

Töltelékhez:
1 kg szilva
3 ek porcukor
1 bögre darált dió
1 tojás
1 ek rum

A tésztához valókból gyorsan linzertésztát gyúrtam, majd kb. egy órára a hűtőbe tettem. Ez idő alatt kimagoztam a szilvát, de úgy hogy a szemek egészben maradjanak. A porcukrot összekevertem a dióval, tojással és rummal és minden mag helyébe 1-1 kávéskanálnyi diós tölteléket tettem. A hűtőből elővett tésztát megfeleztem, az egyik felét kinyújtottam, majd kibéleltem egy 26 cm-s tortaforma alját úgy, hogy kis pereme is legyen, végül villával megszurkáltam. 200 C-ra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem.
A diós keveréket az elősütőtt lapra kentem, majd szépen rápakoltam az egész szilvaszemeket. Tetejét befedtem a kinyújtott maradék tésztával, tojással lekentem, villával megszurkáltam, majd 180C-on 50 percig sütöttem. Mikor kihült megszórom kevés porcukorral.

Hasonló alapanyagokból

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt is viszem :)

VKOrsi írta...

ez hihetetlen jól néz ki.
én is megsütöm :)

"saját levében" írta...

Érett szilva? Hol? Mikor? Merre?

Lilahangya írta...

Vigyetek, egyetek! Finom! :-) Annyit csinalnek esetleg maskent, hogy kisebb tortaformaban sutnem, igy a teszta vastagabb lenne, annyira nem azna el alul.

Erett szilvat hol? Hu, ha jol emlekszem semmi extra forras nem volt, Auchan vagy Lidl, kilos, kis muanyag kosaras kiszereles. finom volt.

Ottis írta...

Nagyon jól néz ki, megennék egy szelettel :-)

Névtelen írta...

Megsütöttem a hétvégén, nagyon finom lett! A tésztába csak 15 dkg cukrot tettem, a töltelékböl meg kifelejtettem (nem olvastam el rendesen a receptet...), így is nagyon jó lett. Köszi a receptet!

Névtelen írta...

Köszi, tetszik nagyon!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya