Bosszankodom, de azért zöldségragus palacsinta




Bosszankodom, nem is kicsit. Az utóbbi időben nem előszőr fordul elő, hogy bontatlan, hűtőben tárolt terméket kell kidobnom, mert romlott, pedig a szavatosság hivatalos lejárta még hátra van. Most épp a túrót kellett kidobnom, mert lehetetlen színekben pompázó penészek virágoztak rajta. Szeretem a gombát, de inkább nemes változatban, leginkább pedig bazídiumos formában. Múltkor egy doboz ricotta bánt el így velem, azután találtam ki, hogy akkor inkább megpróbálom magam, itthon, házitejből. De akkor most álljak neki mindent magam gyártani??? Tudom, buzgó biohívők nyílván azt válaszolják erre, hogy igen, illetve amit csak lehet. Tévedés ne essék imádom csinálni, kipróbálni ezt-azt, kenyeret sütni, lekvárt főzni, zöldség és gyümölcs csodákat eltenni télre, de mindent kipróbálni még ha akarnám sem lenne lehetőségem. Nem értem ezt az egészet, már amennyire nálunk ez a csendes szivatósdi megy... mindenhol. Számomra a dolgok legaljabbika, amikor romlott élelmiszert sóznak rá az emberre. Példát ezret lehetne mondani, inkább nem is sorolom... Biztos jó néhányan vagyunk, akik külföldön élnek-éltek huzamosabb ideig. Engem kenguruföldre vetett a sorsom pár évre. Elég gyorsan hozzászoktam a "kényelmi" (? - nem inkább alanyi jogon normálisan járó?) szolgáltatásokhoz. Már eleve, a gyors fogyasztási cikkeket a nap végén néhány centért meg lehetett venni. Edzett magyar gyomor meg úgyis tudta, hogy az még egy-két napot hűtőben bőven kibír. Itthon meg akciósan árulják a sokszor tegnap lejártat??? A másik, ha vettem valamit, lett légyen az akár egy doboz sajt és valami nem odavaló dolgot találtam benne visszavihettem, szó nélkül becserélhettem, vagy visszafizették az árát és bocsánatot kértek. Itthon nem próbáltam ki, de tartok tőle, hogy már azok után is, ha a piacon megkóstolom a gyümölcsöt, amiből vennék rámsüvöltenek, nem menne. Na, mindegy, szóval ezért nem lett ma túróscsusza pörccel a tetején...

Lett viszont palacsinta, sós verzióban, zöldségraguval, sajttal összesütve. Ha sós palacsintát készülünk enni többnyire teljeskiőrlésű lisztet, vagy néha rozslisztet, kukoricalisztet is szoktam a tésztához használni. Most teljeskiőrlésű búzalisztből csináltam a palacsintatésztát, de sót épp csak egy csipetet tettem bele, ha vki mégis édesen is kipróbálná. Hagymából, egy kevés baconből, cukkiniből, padlizsánból és kukoricából egy jó kis ragut készítettem, provanci fűszerkeverékkel ízesítettem és a végén hozzákevertem fél pici doboz philadelphia sajtkrémet. Ezzel töltöttem meg a palacsintákat, háromszögre hajtottam, sajttal megszórtam a tetejüket és sütőben pirosra sütöttem.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya