Cukkinipestoban sült húsgolyók



Ez a mai nem az én napom volt, ha lehetett volna magam kergettem volna körbe-körbe. Ehelyett... neeeem, nem a gyerkőcök futottak, hanem főzésterápiát tartottam. Készítettem néhány fagyialapot, egy kevés snickerdoodlet, no meg az ebédünket. Húsgolyókat cukkinipestoval és sárgarépás szélesmetélttel. Ez utóbbihoz most a tésztát is magam gyúrtam, úgy meg gyúrtam, de úgy ám...

Hozzávalók:
500 g darálthús
kis fej hagyma
1 zsemle (vagy kenyér)
1 tojás
só, bors
1 adag cukkinipesto
2 tojás
200 g liszt
3 vékonyabb sárgarépa
1 ek fekete szezámmag
1 ek vaj

A darálthúsból a finomra vágott hagymával, tojással és a beáztatott zsemlével homogén masszát kevertem, majd sóztam, borsoztam. Nedves kézzel pici golyókat formáztam, megforgattam őket a cukkinipestoban, majd egy tepsibe tettem. A maradék pestot is elosztottam rajtuk és forró sütőben kb. 20-25 perc alatt pirosra sütöttem őket.
Míg sült 2 tojásból 200 g liszttel tésztát gyúrtam, jó vékonyra sodortam, belisztezve összehajtogattam és ujjnyi szélesre metéltem. A megtisztított sárgarépákból hámozó segítségével vékony szalagokat vágtam. Egy evőkanálnyi vajon pici sóval puhára pároltam őket, majd összeforgattam a főtt tésztával, végül megszórtam pirított fekete szezámmal.

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez igen. Finom lehetett, főleg így sárgarépával megspékelve. A cukkini amúgy is az egyik kedvencem.
Köszönöm holnapra az ebéd ötletét, de lehet csak vacsi lesz belőle :)
További szép napot!

Unknown írta...

Izgalmas ötlet pestoban sütni, tetszik! ;) Az eredmény is nagyon szép lett!

Science Bloggers Association írta...

Nice Blog. Congrats.
-Zakir Ali ‘Rajnish’
{ Secretary-TSALIIM & SBAI }
[Editor- Children’s Poem & Adult’s Poem]

Copyright @ 2007-2009 lilahangya