Salátában sült csirkeszárny




Bizarr ötlet? Pedig egyáltalán nem, nem is értem miért nem jutott előbb eszembe. Merthogy mi baja lenne a húsnak egy kis olaj, balzsamecet, fokhagyma, magvas mustár, petrezselyem és zöldség kombótól? Múlt hét pénteken Escalivadat készítettem és megmaradt egy jó adagnyi salátaöntet. Maradt még a hozzávaló zöldségekből is, így gyakorlatilag ebben sütöttem meg a szárnyacskákat. Egy kis előpácolás (legalább pár óra) igazán jót tesz neki, de ha azonnal megy süőbe valószínűleg szintúgy csudajó!

Hozzávalók:
12 db csirkeszárny
1/3 csésze extra szűz olivaolaj
1 ek sherry balzsamecet
1 tk dijoni magvas mustár
1 fokhagymagerezd finomra zúzva

1 csokor petrezselyem
1 cukkini
1 kisebb padlizsán
2 db piros húsú kaliforniai paprika
1 pici fej hagyma

Az olajból, balzsamecetből, magvas mustárból, fokhagymából és sóból sima öntetet keverek, belemetélem a petrezselymet, majd az egészet a csirkeszárnyakra öntöm. Pár órára lefedve félreteszem, csakhogy az ízek jól átjárják a húst. Amíg pácolódik, grillen feketére sütöm a paprikákat, dobozba zárom őket, majd 15 perc elteltével lefejtem a héját. Nagyobb darabokra vágom. Ugyancsak hirtelen grillezem a csíkokra vágott padlizsánt és cukkinit. A hagymát pedig előtte pici mézzel megkenem és úgy sütöm meg. Mikor mindennel elkészültem, jöhet a husi, kinek grillen, kinek sütőben (nálunk most sütőben). Egy tepsibe öntöm pácostól, mellé szórom a megpirított zöldségeket, picit még sózom és lefedve 30-40 percet sütöm. Mi most vékony metélttel ettük.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya