Sárgabarackos focaccia mentás ricottakrémmel



Sütöttem... Mentségemre szóljon, még tegnapelőtt este, amikor kenyeret amúgy is kellett sütnöm és még nem volt ilyen nagyon meleg. Nem igazán gondoltam én a másnapi melegre, arra meg pláne nem, hogy kívánni se fogja senki a kalácsot a nagy melegben. De aztán a lurkók megoldották a kalácskérdést. A tegnapi nap a pancsolóban telt (no meg a mai is), legalább is az Apróknak és eléggé úgy tűnt a délután, hogy két kör fröcskölés és alkalmi vacogás között jól jön egy kis uzsonna...

Hozzávalók:
250 g liszt
20 g élesztő
1 ek cukor
4 ek olaj
csipetnyi só
140 ml langyos víz
kb. 3-400 g sárgabarack
1 ek nádcukor
1 kk fahéj
100 g ricotta
2 ek méz
2 ek tejföl
1 citrom héja reszelve
2-3 mentalevél finomra metélve

Az élesztőt kevés cukorral a vízben felfuttatom, majd a lisztet hozzáadva az olajjal, sóval együtt sima, ruganyos tésztává dagasztom. Letakarva duplájára kelesztem. Alaposan átgyúrom, majd enyhén olajos kézzel két kisebb pizza nagyságú, vékony korongot formázok. A barackokat cikkelyekre vágom és lazán kirakom velük a tésztakorongokat. A nádcukrot összekeverem a fahéjjal ezzel megszórom a barackot és 180 C-os sütőben kb. 25 perc alatt piros ropogósra sütöm. A ricottakrémhez a ricottát simára turmixolom a tejföllel, mézzel édesítem, majd a citromhéjjal és mentával ízesítem. Pár órára hűtőbe teszem.

Hasonló alapanyagokból

13 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon ötletes és biztos fonom is!

Zsuzsi írta...

Nálunk ugyanez a program mostanában, mármint a pancsolás:-))

VKOrsi írta...

Az utolsó kép nagyon-nagyon jó lett!

(persze az első is :) de az másért :D)

szepyke írta...

Amikor én ekkora voltam, miért nem volt rózsaszín kismedence????

Csalás. Viszont nagyon helyesek, és a focaccia is jól néz ki, hogy arról is írjak valamit!

Az a kukucskálós kép nagyon helyes!:D

Lilahangya írta...

Ottis, koszi!

Zsuzsi, maskent nem is nagyon lehetne birni veluk, azt hiszem!

Orsi, elarulom, hogy kozvetlen az utan a pillanat utan, hogy ezt a sorozatot ellotem jott egy szoke kobak, dulongelo matroz lptekkel es annak rendje es modja szerint beletenyerelt a tanyerba :) Ugye ismeros ?

Szepyke, iden kulon a holgy rendelesere lett rozsaszin pancsolo. Nem tudom masnal hogy van, nalunk egy ilyen egy evet bir ki...

Reni írta...

nagyon jó! én cseresznyével akartam focaccia-t csinálni, csak nem sikerült annyit szednünk :D amit meg leszedett Dani azt meg is ette :)

A gyerkőcök tényleg nagyon aranyosak :)

Lilahangya írta...

Reni, most olyan jo kis tobzodas van gyumolcsokkel, szerintem barmivel finom, nalunk lesz meg par kor, az biztos :)

VKOrsi írta...

ááá nem ismerős :) :)

- anyaaa ehetünk
- hadd fotózzam le!
- de éhes vagyok!
- ok, picit várj még
- deeee ééééheeeees vagyooooook!

na látod, ezért van nálam kevesebb kép :)

Lilahangya írta...

Pedig hidd el pont uzsi utan voltunk, azt hittem kicseleztem oket azzal, hogy beszaladtam a gyerekszobaba, ahol olyan szepen esett ez a fenycsik, de sitty-sutty kiszasszeroltak es ott is termettek es tenyereltek :)

VKOrsi írta...

Nekem van egy olyan érzésem, hogy a gyerekeknek erre beépített hatodik érzékük van. Ők tudják, mikor nem kellene pont bejönni... és akkor tuti bejönnek :) :)

Reggeli ágyba bújás???

Lilahangya írta...

Ismeros :DDD

nemisbéka írta...

:) Két kis édes falat :).

nana írta...

mmm, jól hangzik :)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya