Fehércsokis, fahéjas sárgabaracklekvár




Nem tűntem el, csak épp nincsenek itthon az Aprók és valahogy főzni sincs kedvem. Pedig most tobzódhatnánk mindenféle olyan ételben, amit ők nem esznek meg... No meg küzdök az otthonról, a szüleimtől hozott gyümölcs és zöldségállomány feldolgozásával. Az egyik igen jól sikerült, de sajna csak igen kis mennyiségben főzött "nyárkonzerv" ez a finom sárgabaracklekvár lett, ami olyan darabos is, meg nem is, édes is meg savanykás is, szóval igazán a kedvemre való. Még jó hogy a hétvégére beérik a másik fa is, kapunk abból is!

Hozzávalók:
1.5 kg jó érett, édes sárgabarack
300 g cukor
2 ek fehércsoki forgács
1 rúd fahéj

A barackot a cukorral és fahéjrúddal feltettem főni. Mikor jó puhára főtt a barack harmadát és a fahéjat kiszedtem, a többit összeturmixoltam, majd ebbe visszatettem a barackot és a fahéjrudat is. Még addig szotyogtattam, míg szép mély színe nem lett. Üvegbetöltés előtt kiszedtem a fahéjat és belekevertem a fehércsokit. Még azon forrón csírátlanított üvegekbe töltöttem, majd a kupakjukat rácsavarva fejtetőre állítottam negyed órára, majd visszafordítva hagytam kihűlni őket. Öt pici üvegnyi lett belőle.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Szia!

Ez a fehércsokis változat nagyon jól hangzik! :) Fahéjasat már én is készítettem, de ezt is ki fogom próbálni!

Barifelhő írta...

Még soha nem készítettem lekvárt, de ezt elolvasva akkora kedvet kaptam! :-) Anyósoméknál úgyis van barack dögivel. Kipróbálom!
(A múltkori lasagne-palacsinta nagyon fini lett! :-))

Copyright @ 2007-2009 lilahangya