Crema di limoncello parfé



Előszőr készítettem limoncellot és ha már kövér lúdra gyúrunk, gyúrjunk rajta még egyet, a feléből egyből krémlikőr született. Mindkettő nagyon finom és akárhogy is nézem elég veszélyes... könnyen rákap az ember, aztán már csak azt veszi észre, hogy sitty meg sutty el is fogyott. Főleg, ha kerül egy pici ebbe is, meg abba is... Mondjuk Gabah almás crostatajának krémjébe... De tekintetbe véve, hogy a várakozási idő betartását leszámítva semmi nehézség nincs a készítésében azt hiszem ismétlés lesz belőle...

A receptekhez Ilva receptjeit használtam volna, ha nem lettünk volna híján a tiszta szesznek. Ennek köszönhetően némi vodkásításon és gyakorlatilag duplájára hígításon esett át az itóka Szóval jöhetnek a megkövezések, de szerintem forró nyári estéken, jéghidegre behűtve így sem rossz. Na de nem is ez ám igazán a bejegyzés tárgya, hanem az a jó kis parfé, ami ebből született! Jó sok citrom és lime héjjal, némi mentával, tejszínnel és kb. egynegyednyi mennyiségű krémlikőrrel. Még csütörtökön készült el, pénteken fotóztam, aztán a szombati égi csimmbummcirkuszt követően esti mozizás mellé befaltuk! Soha rosszabbat, moziból se! Érezhető alkoholtartalma miatt szigorúan felnőtt jeges desszert!

Jöjjön akkor először az én sima és krémlikőr változatom, aztán a parfé receptje.

Limoncello és crema di limoncello

Hozzávalók az alaphoz:

8 db citrom héja, vékonyan lehámozva, a fehér részek nélkül
0.75 l vodka

A citromokat alaposan megmosom, szárazra törlöm, végül jó vékonyan meghámozom. A héjakat egy üvegbe teszem és felöntöm vodkával. Egy hétig hűtőben állni hagyom, néha összerázom. Az egy hét letelte után leszűröm.

Limoncellohoz:
400 ml víz
200 g cukor
350 ml szép sárga citromos alap

A cukorból szirupot főztem, majd miután lehűlt összekevertem a vodkás alappal. Fogyasztás lőtt kb. egy hónapot csücsült a hűtőben.

Crema di limoncellohoz:
400 ml 3.5%-os tej
200 g cukor
350 ml citromos alap

A tejet a cukorral oldódásig melegítem, majd lehűtöm és a citromos alaphoz keverem. Fogyasztásig hűtőben (illetve inkább fagyasztóban) tárolom.


Crema di limoncello parfé

Hozzávalók 0.5 literhez:
125 ml crema di limoncello
250 ml tejszín
125 ml tej
6 ek cukor
1 lime héja reszelve
1 citrom héja reszelve
5-6 mentalevélke
Tálaláshoz még citrom és/vagy limehéj

A tejet a tejszín felével és a cukorral felmelegítettem, míg a cukor fel nem olvadt. A még meleg tejbe belereszeltem a citrushéjakat (úgy egynegyedet részüket félretettem tálaláshoz) és jéghidegre hűtöttem. Belekevertem a citrom krémlikőrt és a metélt mentát is, végül a fagyigépben fagyasztottam. Mikor majdnem teljesen összeállt beleforgattam a maradék tejszínből vert félkemény habot. Még pár órát fagyasztottam, majd friss citromhéjjal, limehéjjal tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

10 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Gyönyörű :-) Ideje lesz megint készítenem limoncellót!
És mi volt a film??
Niki

Lilahangya írta...

Az Engedj be c. svéd film.

Sajtkukac írta...

Aj, azt én is kinéztem megtekintésre :-)Nemrég olvastam, hogy már készül is belőle az amcsi remake..... De azthiszem (itt is) maradok az eredetinél.
Szerinted 15 éves fiúgyermekkel is megtekinthető? Vagy inkább felnőttfilm?

Lilahangya írta...

Na, a remaket azt hiszem elbol felejtosre vesszuk mi is... Hogy 15 eves gyerkoccel? Ha a vampirosdi reszetol tartasz, akkor az nem veszes, szerintem, napi szinten tobb eroszak omlik a gyerkocokre, mnt ebben a filmben. Maga a film viszont elegge lassan hompolygos es tenyleg inkabb felnottfilm, szerintem. 15 eves magamnak, nem tudom, azt hszem tul lassu lett volna. Attol fugg mire vevo a lurko...

Sajtkukac írta...

Gyermek sokmindenre vevő, igyekszünk távol tartani tőle a szennyet és "jó" filmeket megnézni (ez mondjuk nyilván relatív). Szerette a Holt Költők Társaságát, de a hmletet is megnézte velem. Rajong az Alkonyatért (vámpíros) de Szabó Magdát és Szilvásit (is) olvas. Amúgy meg tipikus szembelógóshajú, nyikhaj, szeretnivaló és fársztó kamasz :-)
Na majd még átgondolom. Bocs az OFFolásért :-)

Más: most láttam a sáfrányos fagyidat, csodaszép. Tegnap nálam is pont az esett a fagyialapba - némi kardamom, tonakbab és pisztácia társaságában. Este tesztelem az uramon :-)

Lilahangya írta...

Ha ilyen etvagyu a srac, akkor csak nyugodtan, igy mar inkabb merem azt mondani, hogy tetszeni fog neki is!

Safrany nagy kedvenc nalunk :) Tonkababhoz meg nem volt szerencsem, de igazan jol hangzik...

VKOrsi írta...

épp tegnap dobtam össze egy fél literes vodkás mennyiséget :D
hihetetlen módon párolog nálunk :) :)

Lilahangya írta...

Orsi :DDD ez már csak ilyen!

Reni írta...

Te atyavilág! Ez valami csodás. Én is akartam már limoncellot készíteni, de még nem szántam rá magam. Pedig tényleg nagyon szeretem :)
Csodás :)

Lilahangya írta...

Reni, koszonom! szerntem erdemes megprobalnod, nem ordongosseg!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya