Rakott cukkini tejszínes pulykaragúval, gerslivel




A rakott mindenfélét nagyon-nagyon szeretjük. Csak jó sok zöldség is legyen benne. Cukkini példának okául. De ezúttal nem az a kétujjnyi zsengécske, hanem azok a helyes nagy, de még zsenge zöld kuglik. Most pulyka apróshúsból készítettem tejszínes, fűszeres ragut, majd ezzel és gerslivel rétegeztem a grillezett cukkinit. Gerslivel, ami sárga, merthogy kapott egy kis kurkumát. Nem is tudom miért, egyszer amikor korábban készítettem köretként gerslit szintúgy kurkumával színeztem és nagyon tetszetős lett. Most is :)

Hozzávalók:
2-3 nagyobb, de zsenge cukkini
500 g pulyka apróhús
1 pici fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek mascarpone
150 ml tejszín
200 ml zöldség vagy húsleves
1 bögre gersli
1 tk kurkuma
só, bors
friss kakukkfű és oregano
olivaolaj
tetejére gouda sajt


A cukkinit kb. 6-7 mm vastag szeletekre vágom (vagy ahogy épp sikerül) és minimális olajon mindkét oldalukat pirosra sütöm. A ragúhoz a hagymát finomra aprítom, a fokhagymát szétzúzom. A húst a cukkini maradék olaján, szaftján hirtelen megsütöm, hozzáadom a hagymákat, majd kevergetve pár percig pirítom. Ezután felöntöm zöldségalaplével és fedő alatt puhára főzöm. Mikor megpuhult a keletkezett szaftot felére szotyogtatom, majd belekeverem a mascarponét és a tejszínt. Friss zöldfűszerekkel bőven meghintem, ha kell még sózom és borsozom. A megmosott gerslit dupla mennyiségű vízzel egy teáskanálnyi kurkuma és kevés só kíséretében megfőzöm. Egy tűzálló tálat kivajaztam, két réteg cukkinit leraktam, utána egy réteg gersli következett, végül két réteg grillezett cukkini. A rétegezést addig folytattam míg a belevalók el nem fogytak, a tetejére cukkini került, no még néhány szelet gouda sajt. Forró sütőben pirosra sütöm.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Kata írta...

Ez is nyerő lehet nálunk, nagyon tetszik; lassan már a család is rááll a jó kis zöldséges kajákra...

Más: légyszíves nézz be hozzám, van a számodra egy meglepetésem:)

Limara írta...

Izgalmas!:))
Én is küldtem neked egy díjat! :))

Copyright @ 2007-2009 lilahangya