Cápaharcsa filé tekercs cukkinipestoval, gnocchival




Cápaharcsa filét szerettem volna készíteni. Még tavaly előtt kiírtam a kis szakácskönyvembe ChV dupla cukkinis halfiléjét. Végül csak a cukkini pesto maradt belőle ötletadónak, s egészen más született. Azért egyszer majd az is sorra kerül...

Hozzávalók 4 fő részére:
4 szelet cápaharcsa filé
4 jó nagy szelet főtt sonka
2 zsenge cukkini
2 marék fenyőmag pirítva
1 gerezd fokhagyma
néhány ág kakukkfű és rozmaring
1 ek parmezán
kb. 300 g gnocchi (nnálam most kész gnocchi)
100 ml tejszín
só, fehérbors
extraszűz olivaolaj

A cukkini pestohoz a megmosott cukkinit felkockáztam, a fenyőmagot megpirítottam, felét félretettem, durvára daraboltam a fokhagymát, felaprítottam a rozmaringot és a kakukkfű levélkéit lehúztam a száráról. Az egészet olivaolaj és a parmezán társaságában pépesítettem. A halfiléket megmostam, papírtörlővel letörölgettem. Egy deszkára leterítettem egy-egy szelet sonkát, ráfektettem a halat, majd ezt jól megkentem a cukkini pestoval. Viszonylag szorosan feltekertem, tűzálló tálba tettem. Meglocsoltam kevés olivaolajjal és forró sütőben pirosra sütöttem. Amíg sült elkészítettem a gnocchit. Egy nagyobb lábasba vizet tettem fel forrni, egy nagy serpenyőbe pedig beleöntöttem 100 ml tejszínt. A tejszínbe belekevertem a megmaradt cukkini pestot (kb. -2-3 evőkanálnyi lehetett), majd beleszedtem a kifőtt gnocchit. Végül megszórtam a fenyőmag másik felével.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya