Sült sáfrányos rizspuding fahéjas meggyzselével



Elég régóta követem Ilva oldalát. Szeretem nézegetni a fotóit, burjánzik bennük minden. Szeretem azokat az élet adta kis csavarokat, ahogy egy Svédország északi részén felnőtt lány egyszer csak Toscanában terem férjjel, gyerekekkel, kutyával körbevéve. No meg ízekkel, micsoda ízekkel! Szeretem, ahogy utolsó cseppig élvezi az olasz konyha adta örömöket és valahogy mégsem adja meg magát neki.
Még épp, hogy tavaszodott nálunk, amikor nála már igazi, szívmelengető tavaszt láttam. Később a spárgaételek spárgaízeket ígértek itthon is, minap borsóra vágytam...
Egyik nap pedig belefutottam ebbe a szép, mélysárga sáfrányos rizottóba. Rizstej ugyan nem volt itthon, a rizspudingot a végén még meg is sütöttem, a sáfrány ízét hangsúlyosabbra vettem, az epret meggyre cseréltem, szóval kicsit más lett, de remek, nagyon remek!

Hozzávalók 2 személyre:
100 ml rizotto rizs
300 ml tej
200 ml nem édes sűrített tej (7.5%-os)
csipet só
2 csipet sáfrány
2 ek méz
300 g meggy (mirelit)
1 fahéjrúd
2 ek cukor
2 lap zselatin
vaj
barnacukor

A rizst a sóval a tejjel és a sűrített tejjel felteszem főni. Mikor már majdnem teljesen puha és jó krémes, belekeverek két csipetnyi sáfrányt (gyönyörű, intenzív színe lesz) és a mézet. Ha elkészült vajjal kikent kicsi kuglóf formába töltöm, aminek az alját is és a tetejét bőven megszórom barnacukorral, majd 200 C-on 25 prcig sütöm.
Míg fő a meggyet kevés vízzel egy rudacska fahéj társaságában puhára főzöm, cukorral ízesítem. A fahéjat kiveszem, majd beletördelem a lapzselatint, teljes olvadásig keverem benne. Mikor langyosra hült elosztom a tányérokon és hagyom megdermedni. Ha a zselé kész (én bevallom, nem voltam elég türelmes kivárni) a tetejére teszem a kuglófformából kifordított rizspudingot.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Hmmm, ez fantasztikusan néz ki... :)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya