Kapros, darálthúsos quiche



A héten pianoban főztem. Illetve dehogy volt ez piano, hiszen köhögésemtől zeng a konyha. Meg, volt egy sürgedelmes munkám is és valahogy nem találkoztam kanálmúzsámmal sem. Állandóan fagyit ettem volna - jó az fájó torokra, viszont még ahhoz is passzív voltam, hogy egy gyors sorbetet összedobjak. Annyi előnye persze lett, hogy összeszedtem egy rahedli kipóbálni való fagyi recipét, no meg kipalántáztam a fűszernövénykéket. Ma viszont nem volt ovi, így egy kis szöszivel nehezített terep volt a lakás. Azaz, valami tényleg ebédféle is kellett és tényleg nagyjából délre. Egyik kedvenc recept buheráló oldalam aktuális napi receptje volt ez az étel, csak épp bárányhúsra hangolva. Na, ez nem volt (sőt bevallom, nem is ettem még), volt viszont darált pulykacomb. Én így készítettem:

Hozzávalók:
1 cs. készre nyújtott leveles tészta
500 g darált pulykacomb
1 fej vöröhagyma
2 gerezd fokhagyma
kis marék medvehagyma
kb. 10 szem koktélparadicsom
1 chili paprika
kb. 1 dl száraz sherry
1 ek kapor
2 tojás
1 kis pohár tejföl
1 dl tejszín
150 g gouda
olivaolaj
só, bors

A hagymákat finomra metélem, chilit kimagozom, finomra vágom. Kevés olajon üvegesre párolom a hagymákat a chilivel, hozzáadom a darálthúst, megpirítom. Felöntöm a sherryvel, beleteszem a félbevágott koktélparadicsomokat, a kaprot, sózom, borsozom, készre rottyantom. A leveles tésztával kibélelek egy nagyobb kerek sütőtálat, majd vakon sütöm 20 percet 200 C-on. A sajtot lereszelem. Simára keverem a tojást, a tejszínt és a tejfölt, belekeverem a sajtot. A tésztára öntöm a husis ragut, majd rá a sajtos részt. 200 C-on 30 percig sütöm.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya