Nagyon túrós




Hát van-e túrórajongónak ennél ideálisabb sütemény? Túró a tésztában és túró a töltelékben... Hmmm. A szilvás párnánál leírt olajos, túrós tésztát alakítottam át egy kicsit. Kelt tésztává és kevésbé édessé. A süti pikánsságáról a málna és a cseppnyi erdei gyümölcsös balzsamecettel ízesített vaníliás túrós krém gondoskodott.

Hozzávalók a tésztához:
300 g liszt
20 g élesztő
6 ek semleges ízű olaj
kb. 2 dl langyos tej
4 ek cukor
1 tojás
1 tojás fehérje
1 ek vaníliakivonat
1 citrom reszelt héja
200 g lecsöpögtetett túró

A töltelékhez:
250 g túró
1 cs. vaníliás pudingpor
2 tojás
300 g málna (nálam mirelit)
2 tk erdei gyümölcsös balzsamecet
cukor

Az élesztőt 1 evőkanál cukorral, 1 evőkanál liszttel a tejben felfuttatom. A túrót áttöröm, hozzákeverem az olajat, a tojást, a maradék cukrot, vaníliát és az élesztős tejet. Beleszitálom a lisztet és jól átkeverem, dagasztom. Langyos helyen 45 percig kelesztem. Egy 26 centis pitetálat kivajazok, majd belesimítom a tésztát úgy, hogy kis pereme s legyen. Még 20 percig pihentetem, majd megkenem egy tojás fehérjével.
A málnát meghintem 2 ek cukorral és a balzsamecettel, majd félreteszem. A túrót összekeverem a tojások sárgáival, a vaníliás pudingporral és ízlés szerint cukorral édesítem. A tojások fehérjét habbá verem, beleforgatom a túróba. A málnát elosztom a tészta tetején, ráöntöm a túrókrémet és irány a sütő. 180 C-on kb. 40-45 percet sütöm. Ha nagyon barnulna a teteje alufóliával lefedem. Porcukorral meghintve és málnával tálalom.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya