Mogyorós, barackos süti




Csinos kis süti, még Karácsonyra sütöttem belőle szilvás változatot, aszalt szilvával, rumos szilvalekvárral, kissé karácsonyi fűszerezéssel. Most inkább valami üdébb változatra vágytam. Igaz, az eredeti recept ananászra igazítja az ízeket, de én egy kevés tokajiba áztatott aszalt sárgabarack mellett tettem le a voksom.

Hozzávalók:
4 tojás
1 tk vaníliakivonat
200 g cukor
egy csipet só
200 g mogyoró
150 g aszalt sárgabarck
2 citrom reszelt héja
250 g liszt
1 tk sütőpor
1 kk reszelt szerecsendió
kb. 200 g sárgabarack lekvár
200 ml Tokaji aszú
130 g étcsoki

A sárgabarackot előző este beáztatom az aszúba. Másnap leszűröm (az aszút még használni fogom), pár szemet félreteszek a tetejére, a többit finomra metélem. A mogyorót száraz serpenyőben megpirítom, majd finomra őrlöm. A tojásokat fehéredésig keverem a cukorral, vaníliával, sóval. Hozzákeverem a mogyoróőrleményt, a finomra vágott sárgabarackot és belereszelem két citrom héját. A lisztet összekeverem a sütőoporral és a reszelt szerecsendióval és ezt is a masszához keverem. Pár evőkanálnyi aszút keverek még bele, majd az egészet egy közepes méretű (30 cm x 40 cm), sütőpapírral bélelt tepsibe kenem. Előmelegített 170 C-os sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm. Miután megsült, pár percet pihentetem, majd rácsra borítom és teljesen kihűtöm. Míg hül a sárgabaracklekvárt felfőzöm a maradék aszúval, majd hagyom picit hűlni. A sütit kettévágom, megkenem a lekvárral, majd egy órán pihentetem. Ezután egy jó éles késsel kb. 3 cm x 3 cm-s kockákra vágom, majd egyenként olvasztott étcsokit csorgatok rá és a tetejére pár darabka aszalt barackot teszek.

Hasonló alapanyagokból

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Igaz most ebédeltem, de máris megéheztem ezen képek láttán ;) Nagyon ínycsiklandóan néz ki! Főleg ez az aszús beáztatás tetszik.

Lilahangya írta...

ugye hogy ugye? Bevallom azert meg is kostolgattam azt a barackos aszut... nem rossz, hatarozottan nem rossz!

Limara írta...

Én sem utasítanám vissza! :))

Tymo írta...

Kedves Lilahangya!
Gyakran járok az oldaladon, nagyon érdekes receptjeid vannak és gyönyörűek a fotók.
Én is blogolok, igaz, gluténmentes vonalon. Kipróbáltam ezt a sütidet, és nagyon fincsi lett. Ha nem bánod, be is linkeltelek, mint eredeti receptgazda: http://www.liszterzekeny.com/2010/04/mogyoros-barackos-desszert.html

Copyright @ 2007-2009 lilahangya