Csak élénken! - XI. VKF!



HOHOHO!
Valahogy így írhatják az angolok a filmekből unalomig ismert angolszász télapó (Santa Claus) köszönő szavait. Így köszöntünk mi is mindenkit, a XI. VKF! indulóit. Sok víz lefolyt a Dunán mióta Chili & Vanilia elindította ezt a játékot. Most már az év vége felé járunk és rögtönzött közvéleménykutatás után úgy döntöttünk, hogy évvégi ünnepi ételeket kérünk Tőletek. Egyesek a Karácsonyt, mások a Chanukát vagy egész mást ünnepelnek decemberben. De az is lehet, hogy ez már csak X-mas. Behozzuk életünkbe egymás kultúráját, valahogy úgy ahogy elődeink a kávét, teát, krumplit (burgonyát), paprikát vagy a kukoricát hozták Európába. Csak most a szokásokat, ünnepeket is át-átveszünk. De maradjunk a VKF!-nél. Arra gondoltunk, hogy élénkítő hatású alapanyagok; kávé, tea, kakaó, menta stb. (keressetek, kutassatok még ilyenek után) felhasználásával készítsetek valami finomat. Valami ünnepit. A pályaműveket a vekaef(kukac)gmail.com cimre várjuk december 16 éjfélig. Mi pedig rövid időn belül közzé is tesszük, így még lesz lehetőségünk egymás ötleteit az ünnepi asztalon viszontlátni. Megkímélve benneteket a túlzott főzés (és evés) fáradalmaitól, a stafétát január elején adnánk tovább.

Ezen a hideg novemberi napon még a Mikulás is fáradt, ezt írta nekünk:
Gyertek Manók, főzzetek,
italokat, étkeket.
Teát, kávét nem kívánok,
más finommal kínáljatok.

Lehet leves,
ízes, kedves,
lehet hús is,
szaftos, rendes.
Lehet desszert,
süti, torta,
száraz, krémes,
a gyomorba.

Előétel,
utóétel,
kifőtt étel,
egytálétel,
kihült étel?
közzé-tétel!

Legyen benne csuda-anyag
élénkítőleg mi rám hat!

Hasonló alapanyagokból

14 megjegyzés:

Lila Füge írta...

Gratulálok a kiíráshoz, klaszz téma, stílusos megfogalmazás! megyek egy teáért és töröm is a fejem.

Fűszeres Eszter írta...

De jó versike! :-)
Ezzel jól feladtátok a leckét! Mindig kapásból beugrik valami, de most semmi...

Gabojsza írta...

HOHOHO, de jól kitaláltátok!:-)
A versikétek külön dicséretet érdemel!

Zsuzsi írta...

Jó kis kiírás, már van is ötletem:-)

Horasz írta...

Szellemes kiiras, erdekes feladat:)

Scamorza írta...

Izgalmas feladvány, biztosan nagyon jó kör lesz ez is!! :)

Névtelen írta...

Látom, Róka Miska téged is megihletett :))) Én a kakaó kivételével nem vagyok ajzószerfüggő, de a kedvetekért bevállalom :)

Lilahangya írta...

t3v, a kakao, kave, tea kivetelevel azert akad meg ez-az, ami elenkitoleg hat

Névtelen írta...

hohohó! tényleg izgalmas, a múltkoriból kimaradtam, de most tuti indulok :)

Piszke írta...

Egyszerűen nem találok sehol kontaktot, de biztos az én készülékemben van a hiba. Úgyhogy ide írok, hogy feltettem tegnap én is a "pályaművet" ide:
http://piszke.blogspot.com/2007/12/tli-habzborzsel-naranccsal-s-grntamval.html

üdv piszke

Moha és Sáfrány írta...

ugy keszultem ra, de a gonosz leadasok miatt nem volt idom megfozni meg egyszer a sotetben elkeszult unnepi kajat, remelem igazolassal lehet csuszni 1-2 napot. (?) jaj de jo lenne!

Moha és Sáfrány írta...

Szia! nagyon szepen koszonom! ma ejfelig az agyon kivul asszem mas nem fer az eletembe a mostani napi 23 oras muszakok utan, holnap delig meglesz! KOSZONOM SZEPEN!

Moha és Sáfrány írta...

o jaj! reggel arra ebredtem, hogy olyan magas volt a lazam, hogy felrebeszeltem, nem lettem kesz, majd utolag. :( koszonom!

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Copyright @ 2007-2009 lilahangya