Spárgával töltött sült gombafejek



Amolyan karácsonyi luxusholmiként került a kosarunkba egy szép csomag zsenge zöldspárga, amit aztán minél tovább élvezendő, takarékosan két-három ételben használtam el. Az egyik, s szerintem legfinomabb ez a sajtkrémes spárgaraguval töltött gomba lett, némi feketeerdei sonkával díszítve, csak a színbeli összhatás kedvéért :)

A hozzávalók 2 fő részére:

6 szép nagy barnacsiperke kalap
2 szál újhagyma, vagy fél csomó snidling
10-12 szál vékonyabb zöldspárga
2 ek natúr sajtkrém
só, bors, olivaolaj
kevés friss kakukkfű
6 vékony szelet sonka





A gombákat áttörölgettem, majd enyhén megsózva, borsozva, kevés olivaolajjal meglocsolva elősütöttem 170 C-on, kb. 15 percig. Ez idő alatt a spárgák fás végeit levágtam, egycentis darabokra vágtam, de spárgafejeket egyben hagytam. A zöldhagymát is felkarikáztam és a spárgával együtt nagyon kevés olajon megpároltam. Picit sóztam, majd hozzákevertem a krémsajtot és egy kevés friss kakukkfűvel ízesítettem. A félig sült gombafejekből kiöntögettem a képződött levet, majd megtöltöttem a spárgás ragúval és egy-egy sonkarózsát biggyesztettem a közepükre. A sütőben további 20 percet sültek. Metélőhagymás bulgúrral és piros húsú paprikával tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Egyszerű és nagyszerű! :-)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya